خبر فوری:

کد مطلب: ۲۱۲۹۲۴

دولت در سایه احیای بافت فرسوده اشتغال‌زایی می‌کند

دولت در سایه احیای بافت فرسوده اشتغال‌زایی می‌کند

طرح اشتغال‌زایی از طریق احیای بافت فرسوده یکی از تدابیری بود که دولت در نشست شورای اشتغال مورد بررسی قرار داد که بر اساس این طرح، وزارت راه 280 هزار شغل برای سال‌های 97 و 98 هدف‌گذاری کرد.

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به جزئیات نشست شورای عالی اشتغال که امروز به ریاست حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: این نشست چندین دستور کار داشت که توسعه اشتغال از طریق اصلاح بافت‌های فرسوده از جمله مهم‌ترین آنان بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: طرح توسعه اشتغال از طریق اصلاح بافت‌های فرسوده از طریق وزیر راه و شهرسازی ارائه شد و هدف‌گذاری برای این طرح ایجاد ۲۸۰ هزار شغل برای سال‌های ۹۷ و ۹۸ خواهد بود.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای اجرای این طرح «صندوق بازآفرینی شهری» با همکاری سایر دستگاه‌ها ایجاد خواهد شد که متولی آن وزارت راه و شهرسازی خواهد بود؛ در ایجاد این صندوق‌ها، محله‌های فرسوده مورد هدف طرح خواهند بود.

دستور رئیس‌جمهور برای احیای ناوگان حمل‌و نقل درون‌شهری و برون‌شهری

منصوری با اشاره به مصوبه دوم شورای عالی اشتغال تأکید کرد:‌ موضوع بعدی نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل تجاری درون‌شهری و برون‌شهری بود که وزارت کشور مسئولیت ناوگان درون‌شهری و وزارت راه مسئولیت ناوگان برون‌شهری و همچنین وزارت صنعت مسئولیت تولید خودروهای اتوبوسی و کامیون را برعهده گرفت.

اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی وزارت صنعت در سال‌های 97 و 98

وی گفت: علاوه براین در نشست امروز شورای عالی اشتغال وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه خود را پیرامون ایجاد اشتغال ذیل برنامه اشتغال فراگیر ناظر بر سال‌های ۹۷ به بعد اعلام کرد و قرار شد برنامه اشتغالزایی خود را تا پایان امسال برای اجرا نهایی کند.

خروج کارورزان از شمول قانون کار

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه دیگر شورای عالی اشتغال را خروج کارورزان در واحدهای پذیرنده از شمول قانون کار و تامین اجتماعی خبر داد و افزود: مقررشد با نظر رئیس جمهور تا پایان سال ۹۷ هر کسی که در واحدهای پذیرنده برای آموزش کارورزان از شمول قانون کار و تأمین اجتماعی خارج شوند و بدین ترتیب کارفرمایان آزاد خواهند بود تا نیروی مهارت‌آموز جذب کنند.

بهسازی فضای کسب‌وکار اختصاصی برای فضای مجازی

منصوری، توسعه اشتغال در حوزه آی‌تی و فضای مجازی را دیگر مصوبه شورای عالی اشتغال اعلام کرد و گفت:‌ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح‌های مختلفی در حوزه اشتغال‌زایی ارائه کرد که مهم‌ترین آن توسعه اشتغال در حوزه آی‌تی و فضای مجازی و ایجاد فضای کار اختصاصی در این حوزه بود؛ تسهیل قوانین در ایجاد کسب وکارهای جدید مبتنی بر فضای مجازی یکی از این اقدامات است و علاوه به آن اتصال به بازارهای جهانی موضوع بعدی بود.

اجرای طرح تکاپو در حوزه آی‌تی با نظر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات

وی گفت: همچنین وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیشنهاد داد تا طرح تکاپو برای ایجاد اشتغال در حوزه آی تی اجرا شود و طبق این طرح پیش‌بینی شده تا برای ۱۰۰ هزار نفر در این حوزه فرصت جدید شغلی ایجاد شود.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.