کد مطلب: ۳۲۳۸۱۸

یک کارشناس بورس در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

دو عاملی که شاخص بورس را منفی کرد

دو عاملی که شاخص بورس را منفی کرد

امروز شاخص کل بورس با کاهش 1217 واحدی در رقم 181 هزار واحد جای گرفت، دلیل افت شاخص کل بورس چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از پیش‌بینی رشد ادامه‎دار شاخص تا پایان سال، امروز چهارشنبه (23 آبان‌ماه ۹۷) ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 5459 میلیارد ریال رسید و شاخص با کاهش 1217 واحدی در رقم 181994 هزار واحد جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 3556 میلیارد ریال رسید و شاخص با کاهش 36 واحد در رقم 1957 جای گرفت.

در جریان معاملات امروز بازار سرمایه برای نمادهای زپارس، ونفت، فاراک، پتایر، چفیبر، قشرین، پاسا، های وب، لپارس، کهمدا، خنصیر، دفرا و کسرا صفوف خرید تشکیل شد.

ررسی بازار سرمایه حاکی از آن است که نماد‎های «وامید، ومعادن، فخاس، فارس، کچاد» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «شپنا، پارس، شتران، وبملت، تاپیکو» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل امروز داشتند.

همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «وبملت، وغدیر، فولاد، تاپیکو، پترول» بود و نمادهای «وتوصا، کمند،خساپا، فاراک، امینیکم» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

به گفته فعالان بازار سرمایه، در جریان معاملاتی امروز برای برخی نمادهای پالایشی و پتروشیمی و هلدینگ‌های پتروشیمی به دلیل ترس از کاهش چشمگیر قیمت جهانی نفت صفوف فروش تشکیل شد. در جریان معالات امروز بازار سرمایه به غیر از نماد وتجارت مابقی نمادهای بانکی منفی معامله شدند. همچنین فشار فروش در خودرویی‌ها همچنان وجود داشت، به طوری که خساپا بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص داد.

همچنین مقرر شده است که در روز شنبه (26 آبان‌ماه 97) پنج درصد معادل 615 میلیون سهم گهر زمین در نماد کگهر با دامنه قیمت 650 تا 680 تومان عرضه شود که سقف هر کد شش هزار سهم است که این موضوع حجم بالای عرضه‌ها را به دنبال داشت.

محسن تقی نژاد، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در خصوص دلیل کاهش شاخص بورس امروز بازار سرمایه، گفت: خبر روز گذشته کاهش قیمت جهانی نفت حدود 63 دلار و خبر عرضه اولیه نماد کگهر در روز شنبه هفته پیش رو باعث کاهش شاخص کل بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.