کد مطلب: ۱۶۵۶۴۸

دو گزینه مورد نظر ترامپ برای ریاست فدرال‌رزرو

دو گزینه مورد نظر ترامپ برای ریاست فدرال‌رزرو

دونالد ترامپ به طور مستقیم اعلام کرد که به افراد نخبه برای تصدی فدرال‌رزرو علاقمند است و تایلر و پاول هر دو از نخبگان هستند.

در حال حاضر دونالد ترامپ رئیس‎جمهور ایالات متحده آمریکا بر روی دو گزینه تصدی گری فدرال‌رزرو، بالاترین مسند بانکی آمریکا تمرکز کرده است؛ این در حالی است که پیش از این ۵ گزینه احتمالی معرفی شده بود.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از بلومبرگ، در حال حاضر جان تایلر استاد اقتصاد دانشگاه استنفورد و جروم پاول عضو هیات‎مدیره فدرال‌رزرو برای به دست گرفتن سکان هدایت بانک مرکزی آمریکا بیشتر از کاندیدای دیگر شانس ریاست فدرال‌رزرو را دارند.

در همین حال جانت یلن رئیس فعلی فدرال‌رزرو از شانس کمتری برای تصدی مجدد یک دوره ۴ ساله دیگر فدرال‌رزرو در مقایسه با ۲ کاندیدا اصلی برخوردار است.

البته ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه فاکس بیزینس آمریکا گفت: من جانت یلن را خیلی دوست دارم و در حال حاضر ۳ گزینه اصلی برای تصدی این پست در اختیار دارم و این تصمیم را به زودی خواهم گرفت. اما بیشتر کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند. ریاست فدرال‌رزرو به تایلر یا پاول خواهد رسید.

در ارتباط با تایلر و پاول، دونالد ترامپ گفت: من به افراد نخبه علاقمند هستم و هر دو آنها هم نخبه هستند. البته مشخص نیست که کدام یک از آنها رئیس و نائب‌رئیس فدرال‌رزرو خواهند بود؛ اما در هر صورت هر دو پست، مشروط به تایید مجلس سِنای آمریکا است.

کاخ سفید اعلام کرده که دونالد ترامپ تصمیم خود را در این رابطه تا قبل از سفرش به آسیا در ماه آینده میلادی اتخاذ خواهد کرد.

دوره تصدی‌گری جانت یلن در فدرال‌رزرو در ماه فوریه سال آینده میلادی به پایان خواهد رسید.

بر پایه این گزارش علاوه بر افراد ذکر‌شده نام گری کوهن و کوین وارش مشاورین اقتصادی ترامپ هم در میان کاندیداهای احتمالی این پست حساس دیده می‌شوند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.