کد مطلب: ۶۲۴۳۵۱

اخبار جدید از نشست ایران و امریکا/ ماجرای نشست برلین چیست؟

اخبار جدید از نشست ایران و امریکا/ ماجرای نشست برلین چیست؟

روزنامه لبنانی الاخبار ادعا کرده که مسئولان ایران و امریکا در برلین نشست امنیتی مشترک داشته‌اند و در این نشست طرف آمریکایی با بخش مهمی از درخواست‌های ایران موافقت کرده است. اما ماجرای این نشست چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، روزنامه لبنانی الاخبار، چاپ بیروت روز ادعا کرده که یک نشست امنیتی بلند پایه بین مسئولان ایران و آمریکا انجام شده. آنگونه که این روزنامه اعلام کرده محل این نشست در برلین بوده و هدف آن تسهیل توافق هسته‌ای عنوان شده است.

سایت انتخاب این خبر را به نقل از این روزنامه منتشر کرد و نوشت: نشست مذکور در آلمان و در جریان سفر پنهانی ویلیام برنز، رئیس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا)، به برلین انجام شده است.

وزنامه الاخبار در این گزارش مدعی شده که این خبر را به نقل از منابع خود در تهران منتشر کرده است. منابع الاخبار در تهران گفته‌اند محور اصلی این نشست بررسی طرح ایران و روسیه برای برگشت به برجام صحبت بوده است.

نکته جالب توجهی که این روزنامه به آن اشاره کرده این بوده که آمریکا با اغلب بندهای این طرح موافقت کرده و این موافقت موجب غافلگیری طرف ایرانی شده است. برای همین هیات ایرانی سریعا به کشور خود بازگشته تا به پوششی برای دستیابی به گفتگو‌های نهایی دست پیدا کند.

همچنین این روزنامه مدعی شده که امریکا با بخشی از درخواست‌های ایران موافقت کرده و ایران هم پذیرفته که غنی‌سازی ۶۰ درصدی را به ۲۰ درصد می‌رساند.

هنوز هیچ کدام از دو کشور ایران و آمریکا به گزارش این روزنامه لبنانی واکنش نشان نداده‌اند و این نشست امنیتی در برلین را نه تاکید کرده‌اند و نه تکذیب.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مذاکره مستقیم با آمریکا بهترین گزینه است