کد مطلب: ۶۵۲۵۵۶

وزیر امور خارجه:

مذاکرات هسته‌ای در مسیر طبیعی خود قرار دارد

مذاکرات هسته‌ای در مسیر طبیعی خود قرار دارد

وزیر امور خارجه گفت: به نظرم گفتگوهای هسته ای در مسیر طبیعی خودش قرار دارد و این مسیر در حال طی شدن است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وزیر امور خارجه کشورمان در آستانه سفر انریکه مورا نماینده اتحادیه اروپا در مذاکرات هسته ای به تهران، در گفتگو با آخرین خبر در پاسخ به این سوال که آیا مورا حامل پیامی از آمریکا یا اروپا به تهران است، اظهار کرد: این سفر در ادامه گفتگوها و مکاتبات میان مذاکره کنندگان ارشد ایران و اروپا انجام میشود و کارشناسان دو طرف ادامه مباحث گذشته را در تهران پیگیری میکنند.

امیرعبدالهیان در پاسخ به سوال آیا امیدواری به حل بن بست موجود در مذاکرات وجود دارد گفت: به نظرم گفتگوهای هسته ای در مسیر طبیعی خودش قرار دارد و این مسیر در حال طی شدن است.

وزیر امور خارجه لهستان: آماده گسترش همکاری با ایران پس از احیای برجام هستیم

ایسنا نوشت، «زیبگنیو رائو» وزیر امور خارجه لهستان عصر روز یکشنبه در نشست خبری مشترک با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان که در محل وزارت امور خارجه ایران برگزار شده بود، اظهار کرد: این سفر من و این دیدار به دعوت جناب آقای وزیر است؛ ما تاکنون فقط تلفنی صحبت کرده بودیم و امروز صحبت‌های عالی داشتیم که روابط میان دو کشور بیشتر شود، ما همچنین در خصوص نظم امنیتی در دنیا در این دیدار صحبت کردیم.

این دیپلمات عالی رتبه لهستانی ادامه داد: به مجردی که مذاکرات وین به پایان برسد تلاش می‌کنیم همکاری اقتصادی و تجاری ایران با لهستان بیشتر شود چرا که معتقدیم ایران دارای پتانسیل خیلی زیادی است. البته آقای امیرعبداللهیان عنوان کرد که در چه زمینه‌هایی می‌توانیم با هم همکاری داشته باشیم. در لهستان درباره آن حوزه‌ها فکر می‌کنیم و معتقدیم سیاستمداران باید محیطی را برای تجار و شرکت‌های خصوصی و دولتی فراهم کنند.

زیبگنیو رائو افزود: ما درباره جنگ در اوکراین صحبت می‌کردیم. نظر لهستان این است که این جنگ نتیجه خشونت بی دلیل روسیه است.

وی در همین ارتباط گفت: اوکراین مطابق قوانین جهانی یک کشور مستقل است و البته اوکراین حق دارد مطابق با قوانین بین‌المللی از خاکش دفاع کند.

وزیر امور خارجه لهستان در بخشی دیگر از صحبت های خود با بیان این که امروز صبح با رئیس مجلس ایران ملاقات کرده، خاطر نشان کرد: امروز بعدازظهر با رئیس جمهور ایران نیز دیدار خواهم داشت.

این دیپلمات عالی رتبه لهستانی همچنین گفت: یکی از دلایلی که من به ایران آمدم، فرا رسیدن هشتادمین سالگرد یابود ورود آوارگان لهستانی به ایران است. ایرانیان خیلی در این زمینه به لهستانی ها کمک کردند. آنهایی که از سیبری آمده بودند و ایران از آنها میزبانی کرد و کمک زیادی به آنها شد و چند هزار نفر از آنها در خاک ایران درگذشتند.

وزیر امور خارجه لهستان اظهار کرد: حکومت و مردم ایران ده‌ها سال است که کمک می‌کنند، آرامگاه‌های لهستانی حفاظت شود و می‌خواهم از حکومت ایران در این زمینه تشکر کنم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.