کد مطلب: ۵۶۰۳۲۹

دیدنی‌های همیشه داغ جزایر کیش و قشم از نظر سایت شب

دیدنی‌های همیشه داغ جزایر کیش و قشم از نظر سایت شب

جزایر جنوبی کشور به دلیل جاذبه‌های توریستی همواره از مقاصد جذاب برای گردشگری و اجاره ویلا برای سفر بوده است. در این میان دو جزیره‌ی کیش و قشم که شناخته شده‌تر هستند و امکانات بیشتری برای میزبانی از مسافران دارند، با تقاضای بیشتری برای سفر مواجه می‌شوند.

جزایر جنوبی کشور به دلیل جاذبه‌های توریستی، آب‌وهوای متفاوت و اکوسیستم ویژه‌ای که دارد همواره از مقاصد جذاب برای گردشگری و اجاره ویلا برای سفر بوده است. در این میان دو جزیره‌ی کیش و قشم که شناخته شده‌تر هستند و امکانات بیشتری برای میزبانی از مسافران دارند، با تقاضای بیشتری برای سفر مواجه می‌شوند. این دو جزیره‌ی زیبا هر ساله پذیرای تعداد زیادی از مسافران هستند. موضوع مورد بحث در این مطلب نیز این دو جزیره هستند که جزو مقاصد گردشگری پر مخاطب به حساب می‌آیند.

کیش از گذشته تا امروز

شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید کیش پیشینه‌ی تاریخی زیادی دارد. حتی برخی افراد بر این باور هستند که نام کیش در ابتدا کیان بوده است. آن‌ها این نام را برگرفته از سلسله‌ی کیانیان می‌دانند. حتی در یادداشت‌های یک دریانورد یونانی که به فرمان اسکندر به ایران سفر کرده بود نوشته‌هایی یافت شده است که احتمالا مربوط به کیش بوده و این نیز گواهی برای قدمت بسیار زیاد کیش است. در دوره‌ی هخامنشیان نیز کیش مرکز عمده‌ی صید مروارید بوده است. در دوره‌های غزنویان، خوارزم‌شاهیان و سلجوقیان کیش در اوج شکوفایی و پیشرفت خود قرار گرفته است.

در زمان معاصر مدتی از کیش برای انجام فعالیت‌های تجاری بین ایران و چین و آفریقا و اروپا استفاده می‌شده است. این فعالیت‌های تجاری پس از رونق گرفتن جزیره‌ی هرمز به آن جزیره منتقل شد و کیش را برای مدتی در سکوت و انزوا باقی گذاشت.

IMG 20210705 100757

درسال ۴۹ جزیره‌ی کیش مورد توجه کارشناسان آمریکایی و ایرانی قرار گرفت و تا به امروز به یک مقصد توریستی تبدیل شده است که برای استفاده از منابع تفریحی این جزیره می‌توان اقدام به اجاره خانه در کیش نمود.

در سال ۶۱ کیش تبدیل به منطقه‌ی آزاد شد و رونق صنعت توریسم و واردات از طریق بندر در این منطقه به شدت افزایش یافت.

زیست‌گاه آهوان و کلبه‌ی هور در جزیره‌ی کیش جزو جاذبه‌های کم‌تر شناخته شده‌ی این جزیره‌ی زیبا هستند. مرکز خرید دامون کیش، مجتمع تجاری و سیاحتی مرجان، بازار مروارید و بازار مریم کیش در دسته‌ی مراکز خرید این جزیره‌ی زیبا هستندکه پس از اقامت و اجاره‌ی خانه در کیش می توانید از آن ها بازدید نمایید.

قشم گردی و معرفی مراکز توریستی

قشم نیز از پیشینه‌ی تاریخی پرباری برخوردار است. جزیره‌ی قشم در زمان مادها، هخامنشیان و ساسانیان نقش استراتژیکی را ایفا کرده و به دلیل قرار داشتن در نزدیکی تنگه‌ی هرمز در طی سالیان توانسته این اثرگذاری استراتژیک را حفظ کند. تاریخ پر التهاب قشم به همین‌جا ختم نمی‌شود، قشم در زمان حمله‌ی مغولان تحت تصرف آن‌ها درآمده است. سپس مدت زمان زیادی را در اشغال پرتغالی‌ها بوده و بعد از مدتی نیز زیر نفوذ انگلستان قرار گرفته است. تا در نهایت به قشم امروزی تبدیل شده و یک منطقه‌ی آزاد به دور از هر گونه تهاجم است که برای مقاصد توریستی و حتی تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توان با اجاره سوئیت در قشم و اقامت برای مدتی در این جزیره، از زیبایی‌ها و جاذبه‌های توریستی آن بهره‌مند شد.

IMG 20210705 100825

درگهان، بام قشم، غار خربس و کاسه‌ی سلخ از امکان گردشگری این جزیره‌ی زیبا هستند که کم‌تر از سایر جاذبه‌های شناخته شده مورد توجه قرار می‌گیرند. مرکز خرید ستاره، مرکز خرید پردیس، مرکز خرید فردوسی، مرکز خرید خلیج فارس، مرکز خرید دلفین و مرکز خرید زمرد تنها چند عدد از مراکز خرید موجود در جزیره‌ی قشم هستند. پیشنهاد ما این است که برای این که بتوانید نهایت استفاده از طول دوره‌ی اقامت خود از جزیره‌ی قشم را داشته باشید، اقدام به اجاره سوئیت در قشم در نزدیکی این اماکن نمایید. با این کار در هزینه‌های اقامتی خود تا حدود قابل قبولی صرفه‌جویی خواهید کرد. با کاهش هزینه‌های اقامت در قشم می‌توانید بودجه‌ی اقتصادی مصرفی در سایر بخش‌های سفر را افزایش دهید و از اماکن بیشتری در جزیره‌ی قشم بازدید نمایید، یا حتی می‌توانید اقدام به خرید بیشتر اجناس با کیفیت بالا و قیمت مناسب از همین مراکز خرید تجاری نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.