خبر مهم:

کد مطلب: ۳۴۷۲۶۷

دیدگاه‌های احمد خاتمی درباره آینده رهبری و فتنه ۹۸

دیدگاه‌های احمد خاتمی درباره آینده رهبری و فتنه ۹۸

پیش‌بینی رهبری درباره فتنه 98 نشان از دوراندیشی این رهبر بزرگوار دارد که حتی رسانه‌های غربی نام مقام معظم رهبری را «دوراندیش‌ترین رهبر جهانی» گذاشته‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز، آیت‌الله سیداحمد خاتمی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان و امام جمعه موقت تهران با خبرگزاری ایسنا گفتگویی داشته که صحبت‌هایی درباره برنامه‌های آینده مجلس خبرگان با توجه به اصلی‌ترین وظایف این مجلس مبنی بر انتخاب رهبری و نظارت بر او، مطرح کرده. سخنان وی در این زمینه را در ادامه می‌خوانید.

*پیش‌بینی رهبری درباره فتنه 98 نشان از دوراندیشی این رهبر بزرگوار دارد که حتی برخی از رسانه‌های غربی نام مقام معظم رهبری را «دوراندیش‌ترین رهبر جهانی» گذاشته‌اند. ایشان فضای کشور را ارزیابی و پیش‌بینی می‌کنند که چه بسا دشمن در پی شیطنت‌هایی باشد که نشانه‌هایش یکی حرف‌های خود ترامپ است که هم علنی و هم محرمانه گفته که ما در پی براندازی نظام ایران هستیم. پمپئو وزیر خارجه او هم به دوره‌گردی افتاده و به صراحت به کشورهای همسایه ما می‌گوید که بیایید با همدیگر متحد شویم تا نظام ایران را نابود کنیم؛ ائتلاف و نشست اخیری که قرار بود در لهستان برگزار شود هم در همین راستا است.

*وقتی آنان اینچنین وارد عرصه شده‌اند و از سوی دیگر وقتی وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که ما در خود ایران و از نیروهای خود ایران استفاده می‌کنیم که علیه نظام اسلامی عمل کنند، به نظر می‌رسد که اصل این پیش‌بینی درست است که دشمن در پی ایجاد بحران است، اما اینکه این اتفاق خواهد افتاد یا نه، بنده عرض می‌کنم چند مورد اگر رعایت شود قطعاً دشمن راه به جایی نمی‌برد؛ یکی آنکه عوامل ایجادکننده انقلاب همچنان سر جای خود باشد. یعنی ایمان مردم و اطاعتشان از رهبری و بصیرتشان وجود داشته باشد. صداوسیمای جمهوری اسلامی هم تبیین بایسته داشته باشد.

*ان‌شاءالله این گردنه را هم پشت سر خواهیم گذاشت و امیدوارم در سال آینده و در چنین زمانی بگوییم که اینها می‌خواستند سال ۹۸ سال اغتشاش باشد، اما خدا را شکر دودشان به چشم خودشان رفت. البته این را هم می‌گویم که هشت‌سال دفاع مقدس، نظام جمهوری اسلامی را در عرصه تهاجم بیگانه بیمه کرده است. این روزها کمتر می‌شنویم که بگویند «همه گزینه‌ها روی میز است» به خاطر اینکه هشت سال دفاع مقدس نشان داد بازی با ایران، بازی با دم شیر است. قصه حماسه نهم دی سال ۸۸، ایران اسلامی را در فتنه تهاجم داخلی نیز بیمه کرد و خدا را شکر که مسئولان ما، نیروهای انتظامی ما و بسیجیان‌مان کوله‌باری از تجربه را دارند. فتنه سال ۸۸ در زمان خود جدید بود اما الان با کوله‌باری از تجربه، نیروهای انتظامی و بسیجی ما نخواهند گذاشت که ضدانقلاب به کام خود برسد.

*درباره نشست خبری سال گذشته در قم باید بگویم که متاسفانه از آن حرف گذشته بنده، سوء برداشت شد. از من سوال کردند در رابطه با رهبری، تدبیر خبرگان چیست؟ من هم آمدم و تدبیر را گفتم اما اینچنین منتشر کردند که خبرگان در پی انتخاب رهبر جدید هستند و مقدماتش را هم فراهم کرده‌اند. این یک سوءاستفاده بود. خدا را شکر، رهبری ما در با نشاط‌ترین وضعیت خودشان قرار دارند و اهل ورزش و پیاده‌روی هستند اما طبیعی است که باید به فکر آینده نظام هم بود. حال اگر از من بپرسید شخص خاصی را در نظر گرفته‌اید، بنده که عضو کمیسیون تحقیق خبرگان، عضو هیئت رئیسه خبرگان و سخنگوی هیئت رئیسه هم هستم، می‌گویم که مطلقاً یک فرد هم در این زمینه مطرح نشده است. این را هم به صراحت و شفافیت می‌گویم. نه؛ اصلاً اینکه فرد خاص یا افرادی باشند، مطرح نشده است. این را گفتم برای اینکه هم شما و هم کسانی که این مصاحبه را می‌خوانند توجه داشته باشند که من بی‌اطلاع نیستم و اگر اطلاعی در این رابطه وجود داشته باشد یکی از کسانی که باید مطلع باشد بنده هستم که می‌خواهم سخنگوی آقایان در خبرگان باشم. اما مجلس خبرگان باید راهکار و تدابیرش را در این عرصه داشته باشد و دارد.

*بنده که عضو کمیسیون تحقیق خبرگان، عضو هیئت رئیسه خبرگان و سخنگوی هیئت رئیسه هم هستم، می‌گویم که مطلقاً یک فرد هم در این زمینه مطرح نشده است. این را هم به صراحت و شفافیت می‌گویم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.