کد مطلب: ۲۱۷۱۵۱

دیسپچینگ شرکت گاز خراسان شمالی بهره‎برداری شد

دیسپچینگ شرکت گاز خراسان شمالی بهره‎برداری شد

سالن مانیتورینگ و دیسپچینگ شرکت گاز خراسان شمالی با اعتبار بیش از ۲۰ میلیارد ریال، با حضور استاندار خراسان شمالی افتتاح و راه‌اندازی شد.

محمدرضا صالحی، استاندار خراسان شمالی از هدف‌گذاری برای پایان گازرسانی به روستاهای این استان در سال ۹۷ خبر داد و اظهار کرد: محرومیت‌های گذشته در استان باید با اعتبارات مناسب جبران شود و گازرسانی به روستاها در سال آینده به پایان برسد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صالحی همچنین از برنامه‌ریزی شرکت گاز استان برای تبدیل سوخت تمام صنایع به گاز به منظور توسعه‌ هوای پاک قدردانی کرد.

حسن‌رضا میربلوکی، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی نیز گفت: برای راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ و دیسپچینگ، ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده و با نصب و راه‌اندازی ۳۴ دکل مخابراتی جدید، تعداد آنها به ۴۱ دکل در استان رسیده که از این طریق ارتباط کامل ایستگاه‌ها با واحد مانیتورینگ برقرار شده است، افزون بر این، فشار، دما و مصرف گاز به‌طور هم‌زمان در ایستگاه‌های تقلیل فشار (CGS) و ایستگاه‌های سوخت گاز طبیعی (CNG) به واحد مانیتورینگ انتقال می‌یابد و برخط پایش می‌شود.

وی افزود: با اجرای خط انتقال گاز از منطقه دشت به شهرستان گرمه و جاجرم با اعتباری بیش از ۱۲ میلیارد تومان در دو سال آینده، مشکل افت فشار گاز در این شهرستان‌ها و نیز کارخانه آلومینای جاجرم رفع می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: همسو با مصوبه شورای اقتصاد، ۲ میلیون لیتر از ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر سوخت مایعی که اکنون از سوی صنایع استان مصرف می‌شود تا ابتدای تیرماه سال آینده، با گاز جایگزین خواهد شد.

هماهنگی با بخش بالادست، برنامه‌ریزی تولید، برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های گاز، اندازه‌گیری و کنترل کمیت و کیفیت گاز تحویلی، کنترل عملیات ایستگاه‌ها، کنترل مسیرهای انتقال گاز، بهینه‌سازی و استفاده حداکثری از امکانات انتقال گاز، برنامه‌ریزی تعمیرات اساسی ایستگاه‌ها و خطوط انتقال، هماهنگی عملیات پیگرانی، کنترل کمیت و کیفیت گاز تحویلی به مصرف‌کننده‌ها، برنامه‌ریزی و کنترل مصارف و همچنین نظارت و کنترل عملیات واردات و صادرات گاز از جمله فعالیت‌های مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز محسوب می‌شود.

واحد دیسپچینگ از جمله واحدهای ۲۴ ساعته صنعت گاز کشور به شمار می‌رود. افزون بر واحد دیسپچینگ شرکت ملی گاز، در نقاط مختلف کشور و شرکت‌های گاز استانی نیز برای رصد و کنترل وضعیت‌های ذکر شده منطقه‌ای واحد دیسپچینگ و مانیتورینگ راه‌اندازی می‌شود تا روند انتقال گاز و گازرسانی با کیفیت مطلوب انجام شود.

منبع: شانا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.