کد مطلب: ۳۵۵۴۱۷

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز:

دیپلماسی اقتصادی درستی در کشور نداشته‌ایم / استعفای ظریف باعث نوسانات بازار ارز نمی‌شود

دیپلماسی اقتصادی درستی در کشور نداشته‌ایم / استعفای ظریف باعث نوسانات بازار ارز نمی‌شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر در شرایط مطلوب اقتصادی قرار نداریم که استعفای وزیر امور خارجه باعث نوسانات بازار شود یا دچار مشکلات اقتصادی ‌شویم، متاسفانه تا به الان هم دیپلماسی اقتصادی درستی در کشور نداشته‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز، در نشست علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه 7 اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی پس از آن که برخی از نمایندگان در موافقت و مخالفت با استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشور اخطار و تذکر دادند، تعدادی از نمایندگان در اعتراض به این رویه در جایگاه ناطقین حضور پیدا کرده و انتقاد خود را به رئیس مجلس انتقال دادند.

شب گذشته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود، از این سمت استعفا داد. سوالی که مطرح می‌شود این است که استعفای وزیر امور خارجه چه تاثیری بر وضعیت اقتصادی کشور می‌گذارد؟

محمد حسن‌نژاد، عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 98 مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» با تاکید بر اینکه بالاتر از سیاهی دیگر رنگی نیست، گفت: در حال حاضر در شرایط مطلوب اقتصادی قرار نداریم که استعفای وزیر امور خارجه باعث نوسانات بازار شود یا دچار مشکلات اقتصادی ‌شویم،متاسفانه تا به الان هم دیپلماسی اقتصادی درستی در کشور نداشته‌ایم.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: شاید چند روز استعفای وزیر امور خارجه افکار عمومی را ملتهب کند، اما معتقدم در بازه زمانی بلندمدت به نفع کشور و اقتصاد ایران خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: یک تیم فوتبال را فرض کنید، زمانی که تیم فوتبال مقابل استراتژی تیم شما را خوانده و بهترین بازکین تیم را خنثی کرده است و وجود این بازیکن در داخل زمین دیگر دردی دوا نمی‌کند، ضرورت دارد که آن بازیکن با بازیکن دیگری تعویض شود و سبک بازی را هم تغییر داد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: محمدجواد ظریف برای انجام مذاکرات و تعامل با دنیا طراحی شده بود، وقتی مشاهده می‌کنیم که دنیا دوست ندارد با ما تعامل کند و آن تخم مرغ‌هایی که در این سبد گذاشته بودیم، جواب نداده است، بهترین راه این است که استراتژی خود را تغییر داده و ترکیب تیم را برهم زنیم تا شاید بتوان گره این بازی را باز کرد.

حسن‌نژاد خطاب به سایر مسئولان و نمایندگان مجلس، تاکید کرد: در این مملکت انقلاب شده، دولت موقت آن برکنار شده، رئیس‌جمهور آن عزل شده، رئیس‌جمهور آن ترور شده، هشت سال جنگ تحمیلی داشته، بنیان‌گذار آن به رحمت خدا رفته است، یک رئیس‌جمهور آن به مدت 10 روز خانه‌نشین بوده، یک رئیس‌جمهور آن در آخرسر نقش اپوزیسیون بازی کرده و… اما تا امروز هیچ اتفاقی رخ نداده و نظام هر روز قوی‌تر از روز قبل به حیات خود ادامه داده است، بنابراین استعفای یک وزیر امور خارجه اصلا در این مملکت مهم نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: وزیر امور خارجه خود اذعان کرده است که دیگر توانایی ادامه کار ندارد، به همین جهت ظریف با تصمیم خود استعفا داده‌ تا شخص دیگری سکان وزارت خارجه را در دست بگیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم استعفای وزیر امور خارجه در بازه زمانی بلندمدت به اقتصاد ایران و سیاست خارجه کشور کمک خواهد کرد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی

    من ازطرف اهالی محترم مرند و جلفا بخاطر داشتن چنین نماینده ای از عموم مردم عذرخواهی میکنم.انشالله انتخابات بعدی جبران میکنن.

  • ناشناس

    خیلی قشنگ معلومه که در خواب گران بسر می بری متاسفم […]

  • ناشناس

    به عنوان فردی از اهالی جلفا و مرند، به خاطر قدرنشناسی نماینده‌مان از زحمات آقای ظریف، معذرت‌خواهی میکنم.