کد مطلب: ۱۸۷۰۰۳

ذخایر ارزی خارجی چین به ۳.۱۴ تریلیون دلار رسید

ذخایر ارزی خارجی چین به ۳.۱۴ تریلیون دلار رسید

ذخایر ارزی خارجی چین در دسامبر به بالاترین سطح خود از سپتامبر ۲۰۱۶ تاکنون رسید.

ذخایر ارزی چین با یازدهمین افزایش ماهانه متوالی، در دسامبر ۲۰.۲ میلیارد دلار افزایش یافت و به ۳.۱۴ تریلیون دلار رسید که بزرگترین افزایش از سپتامبر ۲۰۱۶ و بزرگترین افزایش ماهانه از ژوئیه بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در نظرسنجی رویترز، کارشناسان اقتصادی پیش‌بینی کردند که این ذخایر در ماه ژانویه ۶ میلیارد دلار افزایش یابد.

هرچند که در ابتدای سال ۲۰۱۶ تصور می شد فرار سرمایه‌ها بزرگ‌ترین مشکل اقتصاد چین شود، اما دولت این کشور توانست با ترکیبی از سیاست‌های تقویت یوآن در برابر دلار و کنترل‌های سخت‌تر روی سرمایه، اعتماد را به اقتصاد این کشور بازگرداند.

ارزش یوآن در برابر دلار در سال ۲۰۱۷ به میزان ۶.۵ درصد افزایش یافت.

در مجموع طی سال ۲۰۱۶، میزان ذخایر ارزی چین ۱۲۹.۵ میلیارد دلار افزایش یافت که نخستین افزایش سالانه از سال ۲۰۱۴ به این‌سو به شمار می‌رود.

هنگامی‌که دولت چین سعی کرد تا یوآن را تقویت کند، ذخایر ارزی این کشوراز ۳.۹۹ تریلیون دلار در ژوئن ۲۰۱۴ حدود یک میلیارد دلار کاهش یافت و به ۲.۹۹۸ تریلیون دلار در ژانویه ۲۰۱۷ رسید.

با وجود بهبود تصویر سرمایه ای، اداره بازار ارز دولت چین به نظارت بر سرمایه‌گذاری در خارج کشور ادامه می‌دهد. برخی از اموال شرکت‌های بزرگ چینی که بیم انتقال آن‌ها به خارج کشور می‌رود توسط قانون‌گذاران مسدود شده است.

بانک مرکزی چین با اعلام افزایش میزان خرید خالص ارز خارجی خود برای سومین‌ماه متوالی در ماه نوامبر، موفقیت سیاست مقامات این کشور برای ایجاد ثبات در ارزش یوآن را اعلام کرد هر چند که تحلیلگران بر این باورند روند خروج سرمایه پس از کند شدن رشد اقتصادی چین تداوم خواهد یافت.

آمارهای وب سایت بانک مرکزی چین نشان می‌دهد میزان ذخایر طلای این کشور از ۷۵.۸۳۳ میلیارد دلار در ماه نوامبر به ۷۶.۴۶ میلیارد دلار در ماه دسامبر رسیده است.

منبع: رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.