کد مطلب: ۷۲۹۳۹۹

رئیسی: اشتغال ۵ هزار نفر در اسلامشهر

رئیسی: اشتغال 5 هزار نفر در اسلامشهر

رییس‌جمهور تاکید کرد که «حداکثر ظرف دو ماه آینده مسئله مربوط به بندر خشک اسلامشهر باید پیگیری و حل شود» و هم‌چنین خبر داد که زمینه ایجاد ۵ هزار شغل در منطقه اسلامشهر تا ۲۰ هزار شغل قابل ارتقا است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مصوبات سفر رئیسی به اسلامشهر را در این خبر بخوانید.

به نقل از ایسنا، سیدابراهیم رئیسی طی سخنانی در نشست شورای اداری شهرستان اسلامشهر با بیان این‌که «امروز حفظ روحیه انقلابی، بسیجی، ایثار، شهادت و مسائل فرهنگی در کشور و منطقه مهم است»، گفت: امیدواریم با تلاش مضاعف مدیران در مدت زمان باقی مانده از سال جاری بتوانیم گزارش خوبی به مردم اسلامشهر بدهیم، مردمان این منطقه نسبت به انقلاب اسلامی وفادارند و دلیل صدق این مدعا هم هزار شهیدی است که تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

وی افزود: امروز پرچم دار حفظ این روحیه ائمه جمعه، بسیجیان، عموم خانواده ها و مسئولان هستند. فرهنگ، آداب، رسوم، جوانان و داشته‌های فرهنگی ما سرمایه‌های بزرگی است. خانواده های شهدا و ایثارگران افتخاراتی برای کشور هستند و اساس قدرت و اقتدار نظام ما هم وجود مردم و جوانانی است که حاضرند مسئولیت بپذیرند و در مقابل دشمن به هیچ عنوان میدان را خالی نمی‌کنند.

اشتراکات فرهنگی اقوام مختلف کشور را در کنار هم قرار داده است

وی ادامه داد: دلیل این‌که دشمنان در این ۴۳ سال باوجود تمام توطئه‌ها موفق نشدند به اهداف خود برسند به علت حضور مردم، فرهنگ، اندیشه و باور و اعتقاد مردم است. باید تلاش کرد که این اندیشه و علاقه همواره باقی باشد، باید مرزبانان فرهنگی و داشته‌های فرهنگی این ملت، مراقبت و صیانت کنند و ترفندهای دشمنان را بشناسند و در حوزه دفاع و هجوم تلاش داشته باشند تا این داشته‌ها حفظ شود.

رئیس جمهور با بیان این‌که «اگر از فرهنگ و باورهای ایرانی در مقابل هجوم بیگانگان به درستی صیانت می‌شد شاهد، مشکلات نبودیم»، اظهار کرد: این مسئولیتی برای همه است تا مراقبت لازم از فرهنگ را داشته باشند. اشتراکات فرهنگی اقوام مختلف کشور را در کنار هم قرار داده؛ در کنار هم زندگی مسالمت‌آمیز دارند و احساس دو گانگی و چندگانگی نمی‌کنند.

مدیران در صف مقدم ایجاد امید هستند

وی با تاکید بر این‌که «مدیران در صف مقدم ایجاد امید هستند»، اظهار کرد: همه کسانی که در صف مقدم هستند می‌توانند برای مردم ایجاد امید کنند. آن‌هم نه ایجاد امید در سخن بلکه در عمل. یعنی کارهایی کنند که خواست مردم است و مردم احساس کنند گره‌ها از مشکلات‌شان گشوده می‌شود.

رییس‌جمهور هم‌چنین با بیان این‌که «امروز نیاز کشور است که کار مدیران مضاعف باشد»، یادآور شد: من ابتدای ورود به اسلامشهر به بیمارستان در حال احداث رفتم، ۱۴ سال است که ساخت این بیمارستان آغاز شده است. حتماً نباید ۱۴ سال طول می‌کشید اما طول کشیده است. این سوال برجاست که چرا ۱۴ سال طول کشیده، اما نباید اجازه دهیم بیش از این طولانی شود. به من گزارش دادند که سه‌شیفته کار می‌شود تا احداث بیمارستان به پایان برسد و نوید داده شد که فاز اول آن یعنی بخش‌هایی مثل اورژانس تا پایان سال بهره‌برداری شود. برای تابستان سال بعد هم به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

زمینه ایجاد پنج‌هزار شغل در اسلامشهر فراهم است

وی با این‌ خبر که «زمینه ایجاد پنج‌هزار شغل در اسلامشهر فراهم است»، اظهار کرد: این زمینه تا ۲۰ هزارتا هم قابل افزایش است اما آغازش با این تعداد باشد؛ چراکه نگرانی خانواده‌ها را رفع می‌کند تا ببینند برای فرزندانشان شغلی با کرامت ایجاد شده است. زمان آن را هم حداکثر دوماه قرار می‌دهیم تا بندر خشک راه‌اندازی شود و مرکزیتی برای کار تجاری شود.

رئیسی افزود: استقرار گمرکات هم زمینه‌اش آماده شده و این کارها باید با سرعت انجام شود. این‌ها باید ظرف دوماه عملیاتی و اجرایی شده باشد و این کار امکان‌پذیر است.

وی با بیان این‌که «مسئله تأمین اعتبارات باید از تمام راه‌های ممکن انجام شود»، گفت: کارها به هیچ عنوان نباید دچار کندی شود، هر کدام از این راه‌ها که در پیگیری نتیجه داد، روی آن سرمایه‌گذاری کنید تا انجام شود. خط قرمز ما این است که کارخانه دچار کندی یا خدای نکرده تعطیل شود، تحت هیچ شرایطی نباید اجازه چنین چیزی را داد.: باید کارخانه‌ها و کارگاره‌های نیمه‌تعطیل را وارد مدار تولید و فعالیت کنید، کندی کارها قابل قبول نیست و مسئله اشتغال برای ما بسیار مهم است.

به‌ صفر رساندن تعداد بیکاران در اسلامشهر امکان‌پذیر است

رییس‌جمهور با بیان این‌که «مساله نیاز به کار و اشتغال از مسائل مهم در شهرستان اسلامشهر است»، یادآور شد: هفته گذشته در سفر به پاکدشت اعلام شد که با کمبود نیروی کار مواجه هستند و این نشان می‌دهد کار و شغل وجود دارد اما در اسلامشهر نیز باید زمینه‌ها به نحوی فراهم شود که فرد بیکار نداشته باشیم. به‌ صفر رساندن تعداد بیکاران در اسلامشهر امکان‌پذیر است و همانطور که گفتم یکی از نقاطی که نباید بیکار داشته باشد و زمینه اشتغالش فراهم شود، همینجاست.

نیازمند نشاط اجتماعی هستیم

وی با اشاره به لزوم نوسازی و به‌سازی برخی مدارس اسلامشهر، اظهار کرد: اجازه ورود دانش‌آموزان به آن دسته از مدارسی که به نحوی فرسودگی دارد و احتمال وقوع خطر هست را ندهید. به سرعت فضای آموزشی باید مطمئن شود تا جان و سلامتی فرزندان مردم تهدید نشود. ساختمان‌هایی فرسوده‌ای که ممکن ریزش داشته باشد و بچه‌ها خدای نکرده آن‌جا صدمه ببینند باید در اولویت بازسازی قرار گیرند و باید تأمین اعتباراتش هم انجام شود چه از سوی خیران مدرسه‌ساز چه خود دولت. کنار تهران یک مدرسه ریزش کند، این امر پذیرفتنی نیست و باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس‌جمهوری با اشاره به لزوم راه‌اندازی اردوگاه ورزشی و تفریحی در منطقه اسلامشهر نیز تاکید کرد: این کار نیز از اولویت‌های شهرستان است، نیاز به فضایی برای تفریح و ورزش برای جوانان چه دختر و چه پسر، ضروری است. می‌توان این مراکز را برای دانش آموزان و جوانان ایجاد کرد تا نشاط میان جوانان ایجاد افزایش یابد، امروز به یکی از مسائلی که نیاز داریم، نشاط اجتماعی است.نشاط اجتماعی یکی از ضرورت‌های کشور است. مسئولان هم تا جایی که امکان دارد زمینه رشد نشاط اجتماعی را فراهم کنند که از نیازهای رشد جامعه است، کمکی هم اگر از ناحیه دولت باید انجام شود باید انجام گیرد تا کار را به خوبی پیش ببریم.

رئیسی با بیان اینکه امروز اشتراک فرهنگی، اساس انسجامی است که در میان ملت ما برقرار است، یادآور شد: اگر دوگانگی هم در جامعه ما وجود داشته باشد، دوگانه کفر و نفاق و الحاد و بی‌دینی و سکولاریسم با دینمداری است. این دوگانه درست است، نه دوگانه‌هایی که می‌خواهند بسازند و شهر را با روستا، سنی را با شیعه، این گویش را با آن گویش مقابل هم قرار دهند.

وی افزود: اینها دوگانه‌های غلط و نادرستی است که می‌خواهند در میان ملت ایجاد کنند. آن دوگانه‌ای که درست است، دوگانه صف دشمنان انقلاب اسلامی و دوستداران انقلاب اسلامی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.