کد مطلب: ۲۶۵۱۰۷

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی: جهش تورمی نداشتیم

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی: جهش تورمی نداشتیم

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی درباره تورم گفت: تورم زیاد رشد نکرده است. البته در بخش‌هایی به دلیل نوسانات ارزی، رشد قیمتی داشتیم اما جهش تورمی نداشته‌ایم.

علی دیواندری گفت: بخش مالی در کشور انسجام لازم را ندارد. به بازار سرمایه ، بیمه‌ها، صندوق‌ها، بودجه دولت و سیستم ارزی باید به عنوان یک کل نگاه کنیم و هم‌افزایی بین اینها یک ضرورت است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی با بیان اینکه نوسانات اقتصادی گذرا است، تصریح کرد: هماهنگی درباره عوامل بنیادی اقتصاد یک ضرورت است و نباید با دید گذرا به این بنیاد‌ها نگاه کرد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی تاکید کرد: عوامل بنیادی اقتصاد باید با تعامل با یکدیگر، سیستم مالی قدرتمندی را تشکیل دهند که بخش واقعی اقتصاد را تحت حمایت قرار دهد.

دیواندری با تاکید بر ظرفیت های قانونی گفت: قانون بانکداری مرکزی در دستور کار مجلس قرار گرفته است.

دیواندری گفت: بخش مالی زمانی می تواند به صورت منسجم و یکپارچه عمل کند و بخش واقعی اقتصاد را به حرکت در بیاورد که در درون خود هماهنگی و هم‌افزایی داشته باشد.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با بیان اینکه بخش مالی در کشور نیاز به تغییر بنیادی دارد، گفت: ما باید تصمیم جدی بگیرم از اینرو نمی توان در بخشی سیاستگذاری کنیم اما یکپارچگی و هم افزایی وجود نداشته نباشد.

دیواندری درباره نقدینگی بیش از هزار میلیارد تومانی کشور گفت: میزان نقدینگی کشور نگران‌کننده نیست و این میزان کنترل شده است.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی با اشاره به نقدینگی کشور افزود: رشد نقدینگی در سال 96، 22 درصد بوده است و این رشد در جهان خارج از قائده نیست.

وی با بیان اینکه رشد نقدینگی در کشور کنترل شده است، افزود: حوزه مسکن، معدن و غیره در رشد نقدینگی نقش داشته‌اند.

رئیس پژوهشکده پولی و بانکی درباره تورم هم گفت: تورم زیاد رشد نکرده است. البته در بخش هایی به دلیل نوسانات ارزی، رشد قیمتی داشتیم اما جهش تورمی نداشته‌ایم.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.