کد مطلب: ۳۴۰۸۳۹

واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به بودجه دفاعی کشور

واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به بودجه دفاعی کشور

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: نباید تضمین امنیتی و دفاعی کشور را به بودجه تضمین نشده دولت وصل کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، حشمت‌الله فلاحت‌‌پیشه با اشاره به زمزمه‌های مربوط به بودجه دفاعی کشور برای سال آینده اظهار کرد: امسال دو مرتبه لایحه بودجه سال آینده از طرف دولت به مجلس ارائه شد زیرا در مرحله نخست تقدیم بودجه به مجلس که در 15 آذرماه انجام شد اعتراض‌هایی به بودجه وجود داشت.

وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی در رابطه با بودجه دفاعی ، در قالب یک نامه تحلیلی عدم تأمین الزامات سیاست‌های کلی ابلاغی را در حوزه دفاعی به دولت گوشزد کرده است، بیان کرد: در نهایت لایحه بودجه سال آینده به دولت بازگشت و در برگشت آن به مجلس اصلاحاتی در روی کاغذ و از لحاظ اعداد و ارقام انجام شد تا الزامات دفاعی را تأمین کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث اصلاحات ارقام بودجه به‌ عنوان مثال دولت سقف درآمدهای بودجه را 40 هزار و 70 میلیارد تومان افزایش داد که از این اعتبار براساس ماده 106 برنامه ششم توسعه نیمی به بنیه دفاعی تعلق گرفت و بقیه نیز در قالب جدولی به اسم جدول 21 تقسیم‌بندی شد که برخی نهادهای دفاعی، امنیتی و مرزی از آن سهم دارند.

فلاحت‌پیشه خاطرنشان کرد: بحثی که مطرح است و برای آن دغدغه داریم این است که در زمینه امنیت جامعه و مردم از جامعه دفاعی و مسئولان امنیتی، دفاعی و نظامی و انتظامی تضمین امنیتی و دفاعی می‌خواهند و این تضمین را نباید به یک بودجه تضمین نشده وصل کنیم زیرا برای تحقق لایحه دوم درآمدها که دفاع به آن ارتباط دارد در دولت بحث‌های جدی وجود دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه افزود: این سئوال مطرح است که آیا دولت می‌تواند 40هزار و 70 میلیارد تومان را در سال آینده تحقق ببخشد یا خیر و در رابطه با این موضوعات بحث داریم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بودجه امنیتی و بودجه مرزهای شرقی و غربی کشور نیازمند توجه اساسی است، افزود: متأسفانه هنوز در مرزهای شرقی با کمبود انسداد فیزیکی مواجه هستیم و مرزهای غربی نیز به پوشش همراه با فناوری روز و دقیق نیازمند است.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.