کد مطلب: ۴۶۵۳۶۸

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

راهنمای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

از آنجا که تهیه اکثر غذاها و تقریبا تمامی نوشیدنی‌ها نیازمند آب می‌باشد، حصول اطمینان از سلامت و صحت آب آشامیدنی و مصرفی بسیار مهم است. به همین دلیل می‌توان با انتخاب، خرید و نصب یک دستگاه تصفیه آب خانگی، از وجود آب آشامیدنی سالم، گوارا و بدون هرگونه آلاینده و ذرات مضر، لذت برد.

دستگاه تصفیه آب خانگی برای تصفیه آب شرب منازل به کار می‌رود. خانه و محیط مسکونی اولین و امن‌ترین جایی است که کوچک‌ترین نهاد اجتماعی (خانواده) در آن رشد و بلوغ می‌یابد. هر آنچه به محیط مسکونی انسان مربوط است از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کیفیت تغذیه، این نیاز لاینفک بشر نیز از مهم‌ترین موضوعات قابل بحث در این حوزه است.

از آنجا که تهیه اکثر غذاها و تقریبا تمامی نوشیدنی‌ها نیازمند آب می‌باشد، حصول اطمینان از سلامت و صحت آب آشامیدنی و مصرفی بسیار مهم است. به همین دلیل می‌توان با انتخاب، خرید و نصب یک دستگاه تصفیه آب خانگی ، از وجود آب آشامیدنی سالم، گوارا و بدون هرگونه آلاینده و ذرات مضر، لذت برد.

انواع دستگاه تصفیه آب خانگی:

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی بر اساس محل استفاده و نوع کارکرد به مدل‌های گوناگون تقسیم می‌گردند.

IMG 20200727 142426

نخستین و متداول‌ترین نوع دستگاه تصفیه آب خانگی، دستگاه‌های تصفیه آب زیرسینکی هستند که همان‌طور که از نامشان پیداست، پایین سینک ظرفشویی نصب می‌گردند.

این دستگاه‌ها قابلیت اتصال به آب شهری را دارند و با فیلترهای قدرتمند خود، در لحظه، آب شهری را تصفیه نموده و برای مصرف مهیا می‌سازند.

در محیط‌های مسکونی و اداری می‌توان این دستگاه‌ها را نصب نمود، بالاخص اگر اعضای خانواده یا همکاران شرکت معمولاً به مدت طولانی در آن محیط حضور داشته باشند، این تجهیزات بهترین گزینه برای فیلتراسیون آب آشامیدنی ساکنین است.

با این وجود، نوع دیگری از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی وجود دارد آن را دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی می‌نامند. با توجه به این مسأله که دستگاه‌های مذکور، قابلیت اتصال به آب شهری را ندارند، می‌توان آنها را در هر نقطه از واحد مسکونی روی میز و سطوح دیگر قرار داد و با پر کردن مخزن آب آن، از آب آشامیدنی سالم و بی‌ضرر استفاده نمود.

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی رومیزی، بر اساس سازنده و تعداد فیلترهای به کار رفته در آن، متغیر است. ضمن اینکه می‌توان این دستگاه‌ها را با توجه به دکوراسیون منزل یا محیط اداری انتخاب نمود، چرا که اساسا این تجهیزات روی سطوحی مثل میز یا اوپن آشپزخانه قرار می‌گیرند و علاوه بر تأمین آب شرب سالم، می توانند در زیبایی جلوه منازل نیز مؤثر باشند.

علاوه بر دو مدل یاد شده، می‌توان مدل‌هایی چون دستگاه‌های تصفیه آب خانگی دیواری، پارچی، سردوشی و سرشیری نیز اشاره نمود.

IMG 20200727 144530

نحوه عملکرد و مشخصات دستگاه تصفیه آب خانگی:

اساس عملکرد دستگاه های تصفیه آب، فیلتراسیون چند مرحله‌ای‌ست.

به‌طور معمول شرکت‌های تولید کننده دستگاه‌های تصفیه آب خانگی، با طراحی حداقل 6 مرحله فیلتراسیون در آنها، مبادرت به تولید این تجهیزات می‌نمایند.

البته تعداد فیلترها به تنهایی نشان دهنده مرغوبیت و کارکرد صحیح این دستگاه‌ها نمی‌باشد، با این وجود به طور معمول، فیلترهای کربن پودری، کربن بلاک، کربن خطی، بیوسرامیک، مواد معدنی، ممبرین و لامپ UV اجزای فرایند فیلتراسیون را تشکیل می‌دهند.

معمولاً یک دستگاه تصفیه آب خانگی با مراحل کامل تصفیه باید دارای حداقل 6 مرحله فیلتر تصفیه آب شامل فیلتر الیافی، فیلتر کربن بلاک، فیلتر کربن پودری، فیلتر اسمز معکوس (ممبرین)، فیلتر کربن خطی، فیلتر بیوسرامیک و مواد معدنی باشد (به طور کلی مجموعه این فیلترها وظیفه حذف کلر، ترکیبات آلی، مواد شیمیایی، بوی نامطبوع و … را بر عهده دارند).

عملکرد هر یک از 6 فیلتر به کار رفته در دستگاه تصفیه آب خانگی به صورت زیر است:

عملکرد فیلتر الیافی: حذف گل و لای، شن، ماسه و … در آب

عملکرد فیلتر کربن بلاک: حذف رنگ، بوی نامطبوع، طعم بد، کلر و … در آب

عملکرد فیلتر کربن پودری: همراه با کربن بلاک رنگ کدر، بوی نامطبوع، ذرات ریز و مواد شیمیایی را حذف می‌کند.

عملکرد فیلتر اسمز معکوس (ممبرین): حذف کلیه املاح مضر، سختی آب، تمام مواد مضر، آلودگی و … در آب

عملکرد فیلتر کربن خطی: بهبود طعم و بوی آب

عملکرد فیلتر بیوسرامیک و مواد معدنی: بهبود طعم و بوی آب از طریق تنظیم PH آب و افزودن مواد معدنی

مجهز بودن دستگاه تصفیه آب خانگی به فیلتر اسمز معکوس بسیار مهم بوده و همچنین می تواند نشانه مصرف بهینه و دوام دستگاه باشد.

اسمز معکوس که در شرح انواع فیلتر، فرآیندی است که در ممبرین دستگاه تصفیه آب صورت می‌گیرد و باعث حذف نیترات، آرسنیک، سرب، جیوه و سایر فلزات سنگین در آب می‌گردد.

برندهای معتبر دستگاه تصفیه آب خانگی:

از برندهای معتبر سازنده دستگاه تصفیه آب خانگی می‌توان به کنت، پیوریتک، کریستال، وست پوینت، وتک، واترتک، هیوندای، میدیا، سامتک، یافت واتر و رویال اشاره نمود.

بدیهی است فناوری به کار رفته در هریک از این برندها، با دیگری تفاوت دارد، با این حال اساس عملکرد همه آن ها یکسان بوده و تمامی تولید کنندگان دستگاه‌های تصفیه آب خانگی برآنند تا با محدود شدن منابع آبی و آلودگی روزافزون و کاهش سطح آب سفره‌‌های زیرزمینی که دو عامل تأثیرگذار بر کاهش کیفیت آب لوله‌کشی شهری هستند، با کیفیت‌ترین محصولات خود را در این زمینه ارائه نمایند.

خبر خوب اینکه خوشبختانه در سایت مرجع و فروشگاهی دماتجهیز برندهای معتبر انواع دستگاه تصفیه آب آکواکلیر ، سافت واتر و… با بهترین قیمت‌ها + گارانتی اصلی با تضمین بهترین کیفیت موجود می‌باشد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.