کد مطلب: ۴۵۷۸۱۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

راهکار دریافت سریع‌تر پول سهام عدالت / پاسخ بانک ملت به سهامداران

راهکار دریافت سریع‌تر پول سهام عدالت / پاسخ بانک ملت به سهامداران

مشتریان برخی بانک‌ها از تاخیر بیش از اندازه در واریز پول فروش سهام عدالت گلایه‌مند هستند و برخی از آنها انتظار بیشتر از یک ماه را گزارش می‌دهند. اما پاسخ بانک ملت در این مورد را بخوانید.

مشتریان برخی بانک‌ها از تاخیر بیش از اندازه در واریز پول فروش سهام عدالت گلایه‌مند هستند و برخی از آنها انتظار بیشتر از یک ماه را گزارش می‌دهند.

یک مقام آگاه در بانک ملت در واکنش به گلایه این دسته از فروشندگان سهام عدالت به تجارت‌نیوز می‌گوید که احتمال دارد شماره شبا این دسته از مشتریان اشتباه وارد شده باشد یا اینکه شماره شبا و کد ملی افراد با یکدیگر همخوانی نداشته باشد. بنابراین اگر این دسته از مشتریان زمان انتظارشان طولانی شده است برای پیگیری این موضوع به شعب بانک‌ها مراجعه کنند.

یکی دیگر از پرسش مخاطبان تجارت‌نیوز این است که از زمان فروش سهام عدالت چقدر طول می‌کشد تا وجه حاصل از فروش سهام به حساب فروشندگان ریخته شود؟

توضیح این مقام بانکی برای این ماجرا آن است که بانک بعد از درخواست مشتری بلافاصله فهرست فروشندگان سهام عدالت را برای شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه یا سمات ارسال می‌کند.

پس از این فرآیند زمان و قیمت مناسب فروش سهام عدالت افراد، توسط کارگزاری‌ها تعیین می‌شود تا سهام افراد با بالاترین قیمت و در زمان مناسب فروخته شود و بانک‌ها مداخله‌ای در فروش سهام عدالت ندارند.

بر اساس این توضیحات به محض اینکه سهام عدالت افراد فروخته شود و پول آن به حساب بانک ملت ریخته شود، این بانک در لحظه و به سرعت پول فروش سهام عدالت افراد را واریز می‌کند.

البته بانک ها تاکید دارند که به دلیل گستردگی فرآیند فروش سهام عدالت و اجرای این فرآیند برای نخستین بار در کشور امکان دارد که بانک‌ها با مشکلات و اختلال‌هایی در واریز پول فروش سهام عدالت مواجه شوند اما کارگزاری‌ها تلاش می‌کنند که سهام عدالت افراد را با قیمت مناسب بفروشند و بانک‌ها تلاش می‎کنند که در سریع‌ترین زمان ممکن وجوه را به حساب متقاضیان واریز کنند.

همچنین بانک ملت در اطلاعیه‌ای توضیح داده است که عملیات فروش سهام باید توسط نهادهای مربوط در بازار سرمایه انجام شود. بنابراین درخواست‌های جمع‌آوری شده از طریق "شرکت کارگزاری بانک ملت"جهت فروش، به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار(سمات) ارسال می‌شوند.

در اطلاعیه بانک ملت تاکید شده است که این بانک صرفاً عملیات جمع‌آوری درخواست های فروش سهام عدالت را عهده‌دار است و اطلاعات و جزئیات این فرآیند از قبیل نحوه و زمان فروش سهام، تعداد و مبلغ سهام فروش رفته، همچنین پرتفوی مشتریان صرفاً در اختیار شرکت سمات است.

براساس این گزارش، با توجه به اینکه فروش سهام عدالت مشتریان توسط شرکت سمات به صورت یکجا انجام نشده است، بنابراین وجوه واریزی در چند نوبت به حساب فروشندگان سهام عدالت واریز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    سلام من پنج ماهه سی درصد را فروختم ولی واریزی من دومیلیون ونه صدهزارتومان هستش اونهم خرده خرده،چرا واریز نمی‌کنید اقایان بانک ملت اگه لازم نداشتیم نمی فروختیم حالا اگه الان هم واریز کنید هیچ نفعی برای ما نداره چون به مراتب ارزش اون پول باالان خیلی فرق داره خیلییییییی

  • ناشناس

    سلام من الان بیش از یه ماه که هیچی واریزنمیشه کلن ۲۴۰۰۰۰۰واریز شده اونم خرد خرد آخه به چه
    دردی میخوره

  • ناشناس

    کی واریز میشه پس

  • ناشناس

    بمن کلا ۱۳۰۰واریز شده از مرداد ماه فروش زده بودم پس چرا واریز نمیکنید

  • فاطمه

    چرا فروش پول سهام عدالتمون به حسابمون واریز نمیشه ؟؟؟

  • ناشناس

    سلام خسته نباشید
    شما که این همه از بانک ملت تعریف میکنید..میشه لطف کنید جواب بدید پول فروش سی درصد اول سهم عدالت ما کجا رفته؟؟؟

    • ناشناس

      جایی نرفته که باید بری سهامایی که میخوای بفروشید کدومارو و چندتا از هرکدومو بزنی بعد اگه فروخت حالش خوب بود اندازه تف میندازه کف دستمون…مناز۲۲/۷/۱۳۹۹ .18تا درخواست فروش ثبت کردم تو ملت ۳۸روز بعد فقط یکیشون فروخت۱۶۰ت بعد اون بازم ثبت کردم و تغییر دادم دیگه یه نفر خالی هم ننداخته کف دستم من گول کامننارو خوردم رفتم ملت

  • محسن

    سلام وعرض خسته نباشید مدت دو ماه است برای فروش سهام عدالت خود شصت درصد ثبت نام کرده ام فقط دویست و هشتاد و هفت هزار تومان پول به حسابم واریز شده لطفا درخواست اعلام نتیجه مابقی حساب هستم .

  • ناشناس

    سلام خدمت شما عزیزان من 3ماه سهام عدالت رافروختم من هم خدایی معلول جسمی حرکتی هستم فقط به خاطر این که پول لازم بودم سهام عدالت رافروختم پس کی برای حساب من هم پول واریز خواهد شد

  • milad

    سلام و عرض ادب، خرداد ماه 30 درصد سهامم رو فروختم بانک ملت و با اینکه 7 ماه شده پولی دریافت نکردم حتی یک ریال هم به حسابم واریز نشده، بد بیاری پشت بدبیاری و نزدیک به سه ماهه از لحاظ مالی در بدترین شرایط قرار دارم لطفا راهنمایی بفرمایین

  • ناشناس

    سلام عزیزان لطف کنید پیگیری کنید من سهاممو فروختم پولی دریافت نکردم سی درصد دوم لطفا گیر گیر هستم