کد مطلب: ۳۴۹۰۸۴

راهکار وزیر اقتصاد برای کوچک‌سازی دولت

راهکار وزیر اقتصاد برای کوچک‌سازی دولت

وزیر اقتصاد با بیان اینکه تنها راه کوچک‌سازی و کاستن از بار وظایف دولت، واگذاری شرکت‌های دولتی نیست، گفت: در اقتصاد، گرفتار روش‌ها و برداشت‌های سنتی هستیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه تنها راه کوچک‌سازی و کاستن از بار وظایف دولت، واگذاری شرکت‌های دولتی نیست، گفت: در اقتصاد، گرفتار روش‌ها و برداشت‌های سنتی هستیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی؛ فرهاد دژپسند در جلسه هم‌اندیشی مجموعه مدیران وزارت اقتصاد اظهار داشت: تنها راه کوچک‌سازی و کاستن از بار وظایف دولت، واگذاری شرکت‌های دولتی نیست، بلکه در مواردی که خصوصی‌سازی با مشکل مواجه است، می‌توان از واگذاری مدیریت و شراکت با بخش خصوصی هم استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هر چه بخش خصوصی گسترده‌تر و توانمندتر باشد، مایه افتخار ما در وزارت اقتصاد به عنوان متولی این امر و نیز رقابتی‌تر کردن اقتصاد کشور است، افزود: مجموعه دولت تا جایی که می‌تواند، باید تصدی‌های اقتصادی و اجتماعی را به بخش خصوصی واگذار کند.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه تمام گلایه‌ها و شکوائیه‌ها برای این است که در اقتصاد، گرفتار روش‌ها و برداشت‌های سنتی هستیم، اظهار داشت: ما ناگزیر از رفتن به سمت اقتصاد هوشمند و دیجیتال هستیم که باعث افزایش بهره‌وری، شفافیت، روان‌سازی امور، کاهش هزینه‌ها و مبارزه با فساد می‌شود و حکم سکوی پرش اقتصاد کشور را دارد.

دژپسند در ادامه، ضمن تاکید بر برگزاری دوره‌های آموزش ضمن خدمت برای مدیران وزارتخانه در حوزه‌های تخصصی، از اشراف و تسلط کامل به حوزه کاری و قوانین و برخورداری از اعتماد به‌نفس در اجرای قوانین و دفاع از قلمرو و حیطه وظایف وزارتخانه به عنوان شرایط اصلی تصدی آنان یاد کرد.

بر اساس این گزارش، مدیران حاضر در جلسه نیز ضمن بیان نظرات و پیشنهادات خود، مباحثی چون اصلاح و بازنگری قوانین مربوط به گمرکات کشور، مناطق آزاد، کاهش هزینه‌های تولید برای فعالان اقتصادی، حرکت از «مدیر محوری» به سوی «کارمند محوری» در نظام اداری و … را مطرح کردند.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.