کد مطلب: ۱۳۹۰۷۸

راه‌آهن متولی ستاد مدیریت بندرهای خشک شد

راه‌آهن متولی ستاد مدیریت بندرهای خشک شد

نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور با دستور کار تصمیم‌گیری پیرامون طرح شهرسازی ریل‌پایه آغاز و با بررسی مسئله رانندگان ایرانی زندانی در ترکمنستان پایان یافت.

تجارت‌نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی گزارش می‌دهد، در یکصد و نود و سومین نشست شورای عالی هماهنگی ترابری کشور به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، مقرر شد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مطالعه‌ای در خصوص آمار مقایسه‌ای مسیرها و کامیون‌های داخلی و خارجی و کرایه آنها و همچنین تحلیل وضعیت مالکیت، تولید و واردات کامیون انجام دهد.

در این جلسه هم چنین موضوع تصمیم‌گیری در خصوص جایگاه دبیرخانه ستاد مدیریت بنادر خشک مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. مقرر گردید موضوع تاسیس بندرهای خشک، تنظیم مقررات و هماهنگی دستگاه‌ها در معاونت حمل‌ونقل و مدیریت بهره‌برداری در شرکت راه‌آهن متمرکز شود.

از دیگر موضوعات مورد بررسی در این نشست، مسئله رانندگان ایرانی زندانی در ترکمنستان بود که نماینده وزارت امور خارجه گزارشی مبنی بر رایزنی‌های دیپلماتیک انجام شده برای آزادی و تبادل زندانیان ارائه کرد. همچنین مقرر شد برای پیشگیری از قاچاق مواد مخدر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با همکاری گمرک گزارشی از تجهیزات مورد نیاز در مبادی زمینی به شورا ارائه دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.