کد مطلب: ۷۰۲۹۴۰

زمان جلسه رای اعتماد به زاهدی وفا مشخص شد

زمان جلسه رای اعتماد به زاهدی وفا مشخص شد

زاهدی‌ وفا گزینه پیشنهادی دولت برای وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش تجارت‌نیوز ،‌ مجلس ۱۰ روز پس از دریافت نامه معرفی محمدهادی زاهدی‌ وفا جلسه رای اعتماد را برگزار می‌کند.

به نقل از ایرنا، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: روز سه‌شنبه نامه معرفی محمدهادی زاهدی‌ وفا، گزینه پیشنهادی وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام وصول می‌شود. طبق آیین‌نامه داخلی مجلس ۱۰ روز بعد از اعلام وصول جلسه رای اعتماد در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.

علیرضا سلیمی در مورد برگزاری جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی این هفته در کمیسیون‌های تخصصی مجلس بررسی می‌شود.

زاهدی وفا کیست؟

زاهدی وفا دکترای اقتصاد خود را از دانشگاه اتاوای کانادا گرفته اما از حلقه امام صادقی‌هاست چراکه هم کارشناسی ارشد اقتصاد خود را از این دانشگاه گرفته و هم استادیار گروه اقتصاد نظری و رئیس سابق دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق است.

اما زاهدی وفای ۵۹ ساله، سمت‌های دیگری را هم در کارنامه کاری خود دارد. از عضویت در تیم مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران تا معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد در دولت دهم.

او پیش از این عضو هیئت‌مدیره شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ صنایع نوین، رئیس هیئت‌مدیره رایتل و عضو شورای عالی الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هم بوده است.

زاهدی‌ وفا همچنین سابقه عضویت در کارگروه ویژه نفت، شورای عالی توسعه صادرات غیر نفتی، ستاد تنظیم بازار، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی شورای عالی امنیت ملی را هم در کارنامه خود دارد.

او در دولت سیزدهم اما حکم معاونت محمد مخبر را داشت و معاون اقتصادی او بود. معاونی که حالا قرار است به وزارت کار، تعاون و اجتماعی برود. جایی که حواشی و داستان‌های آن‌ها بسیار زیاد است.

زاهدی وفا در این وزارتخانه با ماجراهای زیادی مواجه است. از اعتراض و انتقاد بازنشستگان تامین اجتماعی به حقوق و مستمری بازنشستگی گرفته تا اعتراضات کارمندان این وزارتخانه به دریافتی و دستمزد خود.

در مقابل اما بسیاری معتقدند شستا و زیرمجموعه‌های آن وزارت بر این وزارتخانه را جذاب می‌کند.

گزینه پیشنهادی جدید رئیسی برای این وزارتخانه، سوابق اجرایی بیشتری در مقایسه با وزیر پیشین دارد. اما باید دید آیا مجلس به سادگی به گزینه جدید رئیسی اعتماد می‌کند یا نه؟ آن هم در شرایطی که این وزارتخانه با مشکلات و چالش‌های بسیاری مواجه است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.