کد مطلب: ۲۱۳۰۵۷

رای ۷۰ درصد مردم روسیه به پوتین

رای ۷۰ درصد مردم روسیه به پوتین

بر اساس جدیدترین نظرسنجی در روسیه، بیش از ۸۰ درصد شهروندان روس در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کرده و ۷۰ درصد آن‌ها قصد دارند به ولادیمیر پوتین رای بدهند.

تقریبا 70 درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی که از سوی بنیاد سراسری سنجش افکارعمومی روسیه صورت گرفته، اعلام کرده‌اند که حاضرند در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی (18 ماه مارس/27 اسفند ماه) به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری کنونی روسیه که بعنوان نامزد مستقل در این انتخابات شرکت کرده، رای بدهند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در این نظرسنجی که در دو مرحله در تاریخ‌های 22-19 و 26-24 فوریه سال 2018 انجام گرفت، از شرکت کنندگان سئوال شده که اگر انتخابات ریاست‌جمهوری یکشنبه این هفته برگزار می‌شد، شما به چه کسی رای می‌دادید. در هر دو دوره پرسش‌ها، بیش از 69 درصد از شهروندان، ولادیمیر پوتین را نامزد مورد نظر خود برای این پست اعلام کردند.

ضمن اینکه در این نظرسنجی مشخص شد که بیش از 81،5 درصد سئوال شوندگان قصد دارند در انتخابات 18 ماه مارس شرکت کنند.

علاوه بر این، بر اساس نظرسنجی‌های الکترونیکی که همه روزه در روسیه انجام می‌شود، در نیمه دوم ماه فوریه میزان محبوبیت ولادیمیر پوتین، روزانه از 67 درصد الی 72 درصد متغییر بوده است.

مرکز سنجش افکارعمومی روسیه همچنین یادآور شده که مبارزه بر سر کسب جایگاه دوم در مبارزات انتخابات ریاست‌جمهوری تشدید شده است. این رقابت بین پاول گرودینین تاجر و نماینده حزب کمونیست روسیه، ولادیمیر ژیرینوفسکی رهبر حزب لیبرال دموکرات روسیه است.

بر اساس آخرین نظرسنجی صورت گرفته در اواخر ماه فوریه، گرودینین با کسب 7،5 درصد آراء، جایگاه دوم را در اختیار دارد. سطح محبوبیت ژیرینوفسکی 5،9 درصد است.

تنها 1،6 درصد از مردم روسیه حاضرند به کسنیا سوبچاک مجری زن تلویزیونی و نامزد حزب «ابتکار شهروندی» رای بدهند.

میزان محبوبیت سایر نامزدها: گریگوری یاولینسکی نامزد حزب «یابلاکا» 0،9 درصد، سرگئی بابورین 0،3 درصد، بوریس تیتوف تاجر و نماینده حزب رشد روسیه نیز 0،3 درصد و ماکسیم سورایکین رهبر جنبش «کمونیست‌های روسیه» هم تنها 0،1 درصد می‌باشد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.