کد مطلب: ۲۷۴۸۷۵

ربیعی: وزیر بیکارانم

ربیعی: وزیر بیکارانم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دولت تدبیر و امید روی تثبیت فضای اقتصادی برنامه دارد.

علی ربیعی ۲۱ تیرماه در شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: هدف از سفرهای استانی پرداختن به امور فراموش شده است که باید بیشتر تقویت شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی افزود: رفتن به عمق کشور توسط مسئولان موجب درک مستقیم مسائل خواهد شد که با این سفر نکاتی را دریافتم و از نزدیک مسائل شهرهای کوچک را رصد کردم که این یک دستاور بزرگ است.

ربیعی زندگی در بطن مردم را یک فضیلت فراموش شده دانست و گفت: باید از لحاظ مختلف در چهارمحال و بختیاری تبعیض مثبت صورت گیرد و در سیاست‌های رفع تبعیض‌های منطقه‌ای و با پیشگیری از فقر نسلی برای رفع نابرابری دست به سیاست‌های تبعیضی زد و به سمتی حرکت کرد که مزیت‌های برابر اجتماعی برای آحاد مردم استان باشد.

وی با اشاره به اینکه پیدا کردن درک مشترک از مسائل بسیار مهم است، تصریح کرد: کیک اقتصادی کشور کوچک شده که باید به زندگی کارگران و حقوق بگیران و مستمری بگیران توجه شود و سازمان تامین اجتماعی نیز سرپا شود.

ربیعی خود را وزیر بیکاران دانست و گفت: وزیر این افراد هستم تا این قشر به شغل دست یابند.

وی تصریح کرد: سامانه روابط کار مدتی قبل رونمایی شده که به امنیت شغلی کمک می‌کند و به معنای فشار به تولید نیست. یکی از اقداماتی که در نظر داریم انجام دهیم حفاظت و تثبیت شغل است که کارگران را در کارگاه نگه داریم اما دو مشکل حقوقی در این راستا وجود دارد که در هیات دولت مطرح می‌کنیم.

ربیعی گفت: حقوق مستمری بگیران و حداقل مزد کارگران در شهرهای بزرگ کافی نیست اما مسیر دیگری وجود نداشته است و مسیری که طی کردیم درست بوده و تاکنون با همین روش منحنی کاهش قدرت خرید با شیب ملایم بالا آمد.

وی با بیان اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خانه چانه زنی و محل گفت و گوی اجتماعی است، تاکید کرد: بیمه رانندگان پنج مشکل اصلی داشت که حل شد و یک مورد نیز بازنشتگی زود رس بوده که مسئله کلی کشور است.

ربیعی بیان کرد: در جلسه هیات دولت در چهارشنبه هفته گذشته با حضور رئیس جمهور موضوع رانندگان مطرح شد و دستورات لازم در لوازم یدکی خودرو صادر و موضوع بررسی شد. اکنون عملیات روانی دشمن را در موضوع رانندگان می‌بینم؛ در حالی که ما و رانندگان در کنار یکدیگر هستیم.

وی اظهار کرد: بخشودگی جرائم کارفرمایان تا چند روز گذشته مهلت داشت که درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی کسر شد و ۲۰۰۰ میلیارد تومان ضرر کردیم تا این امر محقق شود.

وی تاکید کرد: فهم درست از مسائل اشتغال روستایی داریم و نمی‌خواهیم در روستاها پول پاشی کنیم و تاکنون ۷۰۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک‌های عامل فرستادیم و باید زنجیره درست شود تا روستایی بعد از مدتی به یک بدهکار تبدیل نشود.

ربیعی ادامه داد: مشاغل خانگی را باید به عنوان یک بسته دنبال کنیم و نباید تنها به دادن وام و مجوز اکتفا کرد که این‌کار در گذشته بدون بازیابی و طراحی ما را در شرایط فعلی قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: نخستین جهت‌گیری دشمن برای فعالیت علیه ایران این است که بدنه اجرایی دولت و شرکای اجتماعی از هم جدا شوند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۲ سعی کردیم کشور به مسیر توسعه برگردد گفت: برجام حرکت درستی بود اما آمریکا جهالت می‌کند و این امر را مردم آمریکا نیز نمی‌پسندند.

ربیعی بیان کرد: مسیر حرکت ایران درست بود و قصد تثبیت بازار را داشتیم و تورم را نیز کنترل کردیم، بیش از ۸۰ درصد مستمری بگیران و بازنشتگان افزایش یافت و بازار تقریبا شش درصد رشد داشت و متوسط رشد مطلوب بود و اکنون نیز امیدواریم و راه را ادامه می‌دهیم.

وی تصریح کرد: کشور با چند موضوع روبرو است؛ یکی پنجره جمعیتی بود که در دهه ۸۰ باز شد که باید شغل به آنان داده می‌شد و تاکنون ادامه داشته و تا پنج شش سال دیگر نیز ادامه دارد که نیروی مازاد کار خواهیم داشت.

ربیعی گفت: سال‌ها فشار مدام بر آب و خاک بدون آینده نگری و برخی شرایط زیست محیطی ما را با خاک فرسوده و آب کم مواجه کرده است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون افرادی روی این موج سوار هستند و نا امنی روانی ایجاد می‌کنند و باید دانست که امروز در جنگ هستیم و در برخی تبلیغات روانی این امر را می‌بینیم. این افراد عنوان کردند که ما به بصره آب می‌دهیم تا مردم خوزستان را تحریک کنند و می‌خواهند اعتماد عمومی را کاهش دهند.

ربیعی خاطرنشان کرد: دشمن می‌گوید به کشورهای دیگر بگویید کالاهای لوکس وارد ایران کند تا مردم دچار تعارض شوند اما کالاهای اساسی را به ایران ندهید تا ایران دچار مشکل شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که امروز خزانه داری آمریکا اتاق جنگ است، گفت: دولت تدبیر و امید برنامه‌اش تثبیت است که شاید تصمیم غلط هم گرفتیم اما قطعا روی تثبیت فضای اقتصادی برنامه داریم.

ربیعی با اشاره به اینکه باید از فرصت موجود برای تولید کالای ملی استفاده و ازخود گذشتگی کرد، اظهار کرد: امروز نمی‌توان با روش قبل کار کرد چون با شکست مواجه می‌شویم و کشور همواره بحران‌های بزرگ همانند جنگ تحمیلی، بمباران و ارز و خزانه خالی داشته است که با کمک مردم از تمام موارد عبور کردیم. این فشار کنونی بر کشور توسط یک حاکم بی‌فکر ظالم تحمیل شده است و هدفش امنیت روانی مردم است که ما می‌توانیم از آن عبور کنیم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اسد

    جناب ربیعی چرا در پرداخت حقوق بازنشستگان توسط بانک رفاه تاخیر میشود سال قبل دو تا ده روز تاخیر ایجاد کردند و امسال هم تاخیرات چند روزه را شروع کردند