خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۶۰۵۰

خبر جدید درباره رتبه‌بندی معلمان

خبر جدید درباره رتبه‌بندی معلمان

نماینده مردم همدان در مجلس گفت: بعد از فراز و نشیب‌های فراوان لایحه رتبه‌بندی معلمان برای ورود به صحن،۳۱شهریورماه در سامانه قوانین مجلس ثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نماینده مردم همدان در مجلس با اشاره به آخرین تصمیمات مجلس در خصوص روند تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: بعد از فراز و نشیب‌های فراوان لایحه رتبه‌بندی معلمان برای ورود به صحن، ۳۱شهریورماه در سامانه قوانین مجلس ثبت شد تا برای تصویب راهی صحن شود. این لایحه در سامانه کدگذاری شده و به زودی نمایندگان نظر نهایی خود را اعلام خواهند کرد. شور اول این لایحه با رای قاطع ۹۴ درصدی مصوب شد تا فرآیند رتبه‌بندی معلمان از حیث مهارت‌، توانمندی‌ و دانش در دستور کار قرار بگیرد.

فلاحی ادامه داد: بر اساس محتوای این لایحه، مجموعه معلمان کشور در پنج رتبه و ذیل عناوینی چون«معلم پایه»، «معلم ارشد»، «معلم خبره»، «معلم سرآمد» و« استاد معلم» رتبه‌بندی می‌شوند. این دسته بندی از حیث مهارتی کمک خواهد کرد تا سطح کلی آموزش و پرورش در کشورمان مطابق یک الگوی مشخص در مسیر ارتقا قرار بگیرد. ضمن اینکه زمینه‌ای فراهم می‌شود تا هر معلمی بر اساس ظرفیت‌های مهارتی و آموزشی که دارد از حقوق و مزایای متناسب با آن بهره‌مند شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس بیان کرد: بعد از ارائه لایحه به مجلس، نمایندگان موافق و مخالف در خصوص آن به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت تا لایحه قوام پیدا کند. مهم‌ترین ابهام پیش روی رتبه‌بندی معلمان نیز مربوط به ماده هفت این لایحه است، ماده‌ای که پیرامون اعتبارات و بودجه مورد نظر برای اجرای قانون بحث می‌کند. مسئولان اقتصادی دولت دوازدهم از جمله سازمان‌های برنامه و بودجه و امور استخدامی اقدام مناسبی برای تخصیص منابع مورد نظر این قانون صورت ندادند.

منبع: تسنیم

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.