کد مطلب: ۵۸۵۵۸۴

اعتراض گسترده فرهنگیان مقابل استانداری بندرعباس / خواسته معلمان چیست؟

اعتراض گسترده فرهنگیان مقابل استانداری بندرعباس / خواسته معلمان چیست؟

معلمان بندرعباس طی یک هفته اخیر دو بار تاکنون با تجمع مقابل آموزش و پرورش هرمزگان و استانداری هرمزگان خواستار گره‌گشایی از مشکلات خود به‌خصوص در زمینه اجرای طرح رتبه‌بندی هستند.

به گزارش ت جارت‌نیوز ، شماری از معلمان بندرعباس در یک هفته اخیر دوبار تاکنون در مقابل اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان و استانداری هرمزگان تجمع کرده و خواستار توجه مسئولان و پیگیری خواسته‌های خود از سوی مسئولان استان و نمایندگان خویش شده‌اند.

این معلمان خواستار تصویب کامل و واقعی رتبه بندی معلمان بر اساس اسناد بالادستی و اجرا و بهره‌مندی کامل و حقیقی از منافع واقعی آن هستند طرحی که به گفته منادی سفیدان عضو کمیسیون آموزش و پرورش مجلس بر اساس آن نباید دریافتی معلم کمتر از ۸۰ درصد حقوق و فوق العاده‌های یک استاد دانشگاه که همتراز او در وزارت علوم است، باشد. این همترازی با توجه به اینکه اکثریت معلمان لیسانس و فوق لیسانس هستند، معادل سازی خواهد شد.

همچنین معلمان هرمزگانی خواستار تهیه زیرساخت‌ها و امکانات لازم برای تدریس مجازی در مدارس و عدم استفاده معلمان مدارس از امکانات و لوازم شخصی خود از جمله هزینه خرید تبلت و گوشی هوشمند هستند که قیمت آن به اندازه حقوق یک ماه یک معلم است.

همسازی واقعی و دائمی حقوق فرهنگیان بازنشسته کشوری، پرداخت اضافه کار و حق التدریس معلمان همراه با حقوق ماهانه، برقراری بیمه تکمیلی با پوشش هزینه‌های کمرشکن پزشکی و دندانپزشکی همانند دیگر دستگاه‌ها و برقراری کمک هزینه از جمله دیگر خواسته‌های معلمان در تجمعات اخیرشان در هرمزگان عنوان شده است.

رقم دقیق افزایش حقوق مشخص نیست

قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته، هنوز میزان دقیق ارتقای ارقام احکام حقوقی فرهنگیان مشخص نشده است و همچنان در حال رایزنی با نمایندگان ملت هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه لایحه ۹ بندی طرح رتبه بندی معلمان به زودی در مجلس مطرح خواهد شد، گفت: تعدادی از نمایندگان خواهان بررسی سریع این لایحه شدند و قرار است تا لایحه مذکور تا هفته آینده در صحن علنی مجلس مطرح شود.

وی عنوان کرد: نتیجه طرح رتبه‌بندی صرفاً از سوی مجلس شورای اسلامی، در هفته های آینده اعلام و از طریق پورتال رسمی وزارت آموزش و پرورش به فرهنگیان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

با توجه به دغدغه معلمان هرمزگان در این زمینه ضروری است تا نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز به طور جدی پیگیر تحقق خواسته‌های معلمان در مجلس شورای اسلامی باشند.

منبع: فارس

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • اسمم مهم نیست

    حق خودشونو میگیرن