کد مطلب: ۲۴۹۳۵۰

رشد اقتصادی چین در سه ماه دوم ۶.۷ درصد برآورد شد

رشد اقتصادی چین در سه ماه دوم ۶.۷ درصد برآورد شد

مرکز اطلاعات دولتی چین اعلام کرد که انتظار می‌رود رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم امسال در حدود ۶.۷ درصد باشد.

مرکز اطلاعات دولتی چین اعلام کرد که پیش‌بینی از رشد اقتصادی این کشور در سه ماه دوم سال جاری میلادی تقریبا ۶.۷ درصد است. البته نرخ رشد اقتصادی چین در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۶.۸ درصد ثبت شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مرکز اطلاعات دولتی چین یک اتاق فکر رسمی است و وابسته به کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی این کشور که آژانس برنامه‌ریزی اقتصادی رده بالای چین است، محسوب می‌شود.

این مرکز همچنین نرخ تورم مصرف کننده در چین را در سه ماه دوم تقریبا ۲ درصد پیش‌بینی کرد و نرخ تورم قیمت تولید کننده را در حدود ۳.۸ درصد برآورد کرد. مرکز اطلاعات چین اعلام کرد که انتظار می‌رود صادرات بر پایه ارز دلار در سه ماه دوم به تقریبا ۸ درصد افزایش پیدا کند و واردات در حدود ۱۰ درصد رشد داشته باشد.

این مرکز به دولت چین پیشنهاد داد که انعطاف پذیری در سیاست اقتصادی کلان را حفظ کند و بطور فعال به تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین بمنظور اطمینان حاصل کردن برای توسعه یکنواخت و سالم اقتصادی بیشتر چین بپردازد.

این نهاد دولتی چین اعلام کرد که برآورد می‌شود تولیدات صنعتی این کشور به تقریبا ۶.۶ درصد در سه ماه دوم امسال افزایش پیدا کند و رشد سرمایه‌گذاری دارایی ثابت به حدودا ۷.۲ درصد جهش یابد و قیمت‌های خرده‌فروشی هم تقریبا ۱۰ درصد افزایش نشان دهند.

بر همین اساس، دولت چین رشد تولید ناخالص داخلی این کشور را در سال جاری میلادی در حدود ۶.۵ درصد هدف‌گذاری کرده که این رقم برای سال ۲۰۱۷ میلادی ۶.۹ درصد بود.

منبع:رویترز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.