کد مطلب: ۴۲۱۴۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد بیکاری در ۱۳ استان کشور / اشتغال در تهران بهبود یافت

رشد بیکاری در 13 استان کشور / اشتغال در تهران بهبود یافت

در حالی که وضعیت بیکاری در کل کشور بهبود یافته اما 13 استان کشور با افزایش نرخ بیکاری مواجه شده‌اند که هرمزگان در صدر آنان قرار دارد. نرخ بیکاری در استان تهران در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته معادل 3.1 درصد کاهش داشته است.

در بین استانهای کشور، استان هرمزگان بیشترین افزایش نرخ بیکاری را داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، نرخ بیکاری در پاییز امسال با کاهش 1.2 درصدی نسبت به پاییز سال گذشته به 10.6 درصد رسیده است.

بر اساس اطلاعیه مرکز آمار، در پاییز امسال بیشترین نرخ بیکاری معادل 16.1 درصد مربوط به استان چهارمحال و بختیاری و کمترین نرخ بیکاری معادل 5.4 درصد متعلق به استان خراسان جنوبی بوده است.

در حالی که وضعیت بیکاری در کل کشور بهبود یافته اما 13 استان کشور با افزایش نرخ بیکاری مواجه شده‌اند که هرمزگان در صدر آنان قرار دارد.

89562

در بین استان‌های کشور، استان هرمزگان بیشترین افزایش نرخ بیکاری را داشته، به طوری که نرخ بیکاری در این استان با رشد 3.2 درصدی از 10.3 درصد در پاییز سال گذشته به 13.5 درصد در پاییز امسال رسیده است. استان‌های مرکزی و زنجان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

همچنین استان سیستان و بلوچستان چهارمحال و بختیاری دارای بیشترین کاهش نرخ بیکاری در پاییز امسال بوده، به طوری که نرخ بیکاری در این استان طی دوره مذکور با افت 3.6 درصدی همراه بوده است. استان‌های البرز و تهران در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نرخ بیکاری در استان تهران در پاییز امسال نسبت به پاییز سال گذشته معادل 3.1 درصد کاهش داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.