کد مطلب: ۴۴۱۷۳۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

دلار همچنان در بالاترین سطح ۲ هفته اخیر / طلا به روند صعودی ادامه داد

دلار همچنان در بالاترین سطح ۲ هفته اخیر / طلا به روند صعودی ادامه داد

در معاملات روز سه‌شنبه بازارهای جهانی، دلار در برابر بیشتر ارزها رشد کرد. قیمت جهانی طلا همچنین با ۱٫۷ درصد رشد به هزار و ۶۶۱ دلار رسید.

پس از آنکه نخست‌وزیر ژاپن از بسته محرک مالی به ارزش یک تریلیون دلار رونمایی و با اعلام وضعیت اضطراری ملی موافقت کرد، ین ژاپن در برابر سایر ارزها از جمله دلار رشد کرد. هر دلار در معاملات روز سه‌شنبه با ۰٫۲۲ درصد افت، به ۱۰۸٫۹۹ ین ژاپن مبادله شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با انتقال بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا به بخش مراقبت‌های ویژه، ارزش پوند انگلیس در برابر دلار و یورو کاهش یافت.

پوند انگلیس امروز در برابر دلار و یورو به‌ترتیب ۰٫۳ درصد و ۰٫۱۹ درصد افت کرد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، روز سه‌شنبه در سطح ۱۰۰٫۵۸ واحد قرار گرفت. اما ارزش دلار در برابر بیشتر ارزها از جمله یورو، پوند و فرانک سوئیس افزایش یافت.

تحلیلگران بر این باورند که بازار ارز روزهای آرامی را سپری می‌کند، اما اگر وضعیت بیماری بوریس جانسون که به کرونا مبتلا شده، بدتر شود، شاهد روند نزولی برخی ارزها خواهیم بود.

با ظهور نشانه‌هایی مبنی بر کاهش مرگ‌ومیر در آمریکا و اروپا، قیمت جهانی طلا که دیروز در بالاترین سطح چهار هفته گذشته قرار داشت، در ساعات ابتدایی معاملات اندکی افت کرد. ساعاتی بعد اما بار دیگر به روند صعودی بازگشت.

هر اونس طلا امروز با ۱٫۷ درصد رشد، به هزار و ۶۶۱ دلار و یک سنت رسید.

گفته شده به دلیل قرنطینه و شیوع ویروس کرونا، واردات طلا در هند در ماه مارس (ماه گذشته میلادی) نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد کاهش یافته و به کمترین میزان طی شش سال و نیم گذشته رسیده است.

در عین حال آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز گذشته اعلام کرد: این ویروس بزرگ‌ترین چالش اتحادیه اروپا در طول تاریخ محسوب می‌شود و کشورهای عضو باید همبستگی بیشتری برای عبور از بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس از خود نشان دهند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان محسوب‌ می‌شود، روز دوشنبه با ۰٫۵۴ درصد افزایش، به ۹۸۴٫۲۶ تن رسیده است.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.