کد مطلب: ۴۱۱۵۲۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد دلار و طلا در معاملات روز چهارشنبه

رشد دلار و طلا در معاملات روز چهارشنبه

با افزایش تردیدها در مورد آینده توافق تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان، شاخص دلار و قیمت جهانی طلا در معاملات روز چهارشنبه تقویت شد.

با ادامه تردیدها در مورد آینده توافق تجاری میان چین و آمریکا، در معاملات روز چهارشنبه دلار و ین ژاپن که به‌عنوان دارایی امن شناخته می‌شود، اندکی رشد کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، با انتشار پیام‌های متناقض درباره نحوه پایان دادن به مناقشات اقتصادی میان دو اقتصاد بزرگ جهان، دلار که روز گذشته افت کرده و به پایین‌ترین سطح دو هفته گذشته رسیده بود، در برابر همتای استرالیایی و نیوزیلندی‌اش افزایش یافت.

همچنین هر یورو در معاملات امروز به‌ازای 1.1077 دلار مبادله شد.

شاخص دلار که نرخ برابری آن را در برابر سبدی از ارزهای دیگر اندازه‌گیری می‌کند امروز با اندکی رشد در سطح 97.862 قرار گرفت.

18 ماه از جنگ تجاری می‌گذرد و تعرفه‌های مقابله‌جویانه آمریکا و چین بر کالاهای یکدیگر تجارت جهانی و به تبع آن بازارهای جهانی را تحت تاثیر قرار داده است.

درحالی‌که طی هفته‌های اخیر افزایش امیدها به حصول توافق تجاری کاهش ارزش طلا و تقویت دلار را به دنبال داشت اما پس از آنکه مقامات چینی نسبت به خاتمه مناقشات اقتصادی و حذف تعرفه‌ها ابراز ناامیدی کردند، این روند معکوس شد.

ارزش یوان در معاملات روز چهارشنبه به کمترین سطح دو هفته اخیر رسید و هر دلار آمریکا امروز به‌ازای 7.0335 یوان مبادله شد.

همچنین پس از آنکه روز گذشته دونالد ترامپ اعلام کرد در صورت عدم دستیابی به توافق تجاری تعرفه‌های بیشتری بر کالاهای چینی وضع می‌کند، قیمت جهانی طلا اندکی رشد کرد.

هر اونس طلا امروز 0.2 درصد رشد به هزار و 474 دلار و 42 سنت رسید.

علاوه بر ادامه مناقشات تجاری، از دیگر دلایل تقویت طلا به‌عنوان یک دارایی امن طولانی شدن اعتراضات در هنگ‌کنگ است.

در عین حال درحالی‌که از ماه ژوئن تاکنون بانک مرکزی آمریکا در سه نوبت نرخ بهره را کاهش داده است، در صورت احتمال وقوع رکود اقتصادی ممکن است فدرال‌رزرو اقدام به اتخاذ سیاست‌های انبساطی کند و یک بار دیگر نرخ بهره را کاهش دهد.

همه‌ این عوامل می‌تواند به افزایش قیمت جهانی طلا منجر شود.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بدبختیه

  • ناشناس

    خدا کمک مون کنه ??