کد مطلب: ۴۲۴۶۳۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین قیمت‌های دلار و طلا در بازار جهانی / بازارها کمی تقویت شدند

اولین قیمت‌های دلار و طلا در بازار جهانی / بازارها کمی تقویت شدند

کمتر شدن احتمال کاهش نرخ بهره در آمریکا به‌دنبال انتشار داده‌های مثبت اقتصادی از یک‌سو و کاهش تنش‌ها در خاورمیانه از سوی رشد اندک شاخص دلار و قیمت جهانی طلا را در اولین روز از معاملات هفتگی به‌دنبال داشت.

با انتشار داده‌های مثبت اقتصادی در آمریکا و کمتر شدن احتمال کاهش نرخ بهره از سوی فدرال‌رزرو، شاخص دلار امروز با رشد اندکی مواجه شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، امروز در سطح 97.61 واحد قرار گرفت.

در اولین روز از معاملات هفتگی، دلار در برابر یورو به بالاترین سطح یک هفته گذشته و در برابر ین ژاپن به بالاترین سطح هشت ماه گذشته رسید.

هر یورو امروز به‌ازای 1.1096 دلار مبادله شد. همچنین هر دلار آمریکا در معاملات روز دوشنبه به 110.19 ین ژاپن رسید.

به‌گفته تحلیلگران، سرمایه‌گذاران در حال حاضر به‌دنبال خبرهای خوب در سراسر جهان هستند.

گزارش‌های اقتصادی منتشرشده در ایالات متحده نشان می‌دهد، فعالیت بخش مسکن در این کشور به بالاترین سطح 13 سال گذشته رسیده است. بخش خرده‌فروشی و فعالیت بخش تولیدی نیز با رشد قابل توجهی مواجه شده است.

وضعیت اقتصادی در اروپا اما مانند آمریکا نبوده است. اقتصاد آلمان هفته گذشته ضعیف‌ترین رشد اقتصادی خود را از سال 2013 تاکنون به ثبت رساند. نرخ تورم در انگلیس هم به پایین‌ترین میزان سه سال گذشته رسیده و فعالیت بخش خرده‌فروشی هم در این کشور تعریفی ندارد.

تحلیلگران بر این باورند که با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی انگلیس، این کشور در مسیر تجربه ضعیف‌ترین رشد اقتصادی قابل پیش‌بینی پس از جنگ جهانی دوم و دوران رکود اقتصادی اروپا قرار دارد.

در معاملات روز دوشنبه قیمت پوند به پایین‌ترین سطح یک هفته گذشته رسید. هر دلار آمریکا امروز به‌ازای 1.3002 دلار مبادله شد.

در عین حال، کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و وضعیت مثبت اقتصادی در آمریکا موجب شده تقاضا برای دارایی‌های امن کاهش یابد.

هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش، به هزار و 558 دلار و 10 سنت رسید. این در حالی است که هفته گذشته قیمت جهانی طلا افت 0.4 درصدی را تجربه کرده بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد، موجودی اس‌پی‌دی‌آر گلدتراست که بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه با 2.20 درصد افزایش به 898.82 تن رسید.

جدیدترین اتفاقات مربوط به طلا را می‌توانید در سلسله اخبار قیمت جهانی طلا تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.