کد مطلب: ۳۰۳۲۴۲

مجید مویدی، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

رشد شاخص بورس تداوم خواهد داشت

رشد شاخص بورس تداوم خواهد داشت

امروز بورس تهران شاهد رشد 3209 واحدی شاخص کل شد. دلیل این رشد چیست و آیا رشد شاخص کل بورس در نیمه دوم امسال ادامه پیدا می‌کند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز 31 شهریورماه 1397، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران به 13572 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 3209 واحد در رقم 160538 جای گرفت. همچنین ارزش معاملات فرابورس به 4669 میلیارد ریال رسید و شاخص با افزایش 20 واحد در رقم 1878 جای گرفت.

در معاملات امروز بازار سرمایه نماد‎های «فملی، همراه، شبندر، شپنا، اخابر» بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل و نمادهای «وبملت، جم، وتجارت، وصندوق، شاراک» بیشترین تاثیر منفی را در شاخص کل داشتند.

همچنین بیشترین افزایش مالکیت حقوقی‌ها مربوط به نمادهای «وتجارت، وبملت، فولاد، وصندوق، وخاور» بود و نمادهای «وبصادر، خساپا، پترول، ونیروح، ونیرو» بیشترین کاهش مالکیت حقوقی‌ها را به خود اختصاص دادند.

به گفته معاملگران امروز بازار سرمایه، شرایط امروز بازار در صنایع مختلف به نحوی است که هنوز بسیاری از سهم‌های دلاری مخصوصا گروه خودرویی و پالایشی ارزنده هستند. ضمن اینکه ورود نقدینگی به بورس باعث افزایش تقاضا در اکثر نمادها شده است. به طور کلی شاخص هم‌وزن نشان‌دهنده رشد ارزش سهام تمام صنایع در جریان معاملات امروز بازار سرمایه است و انتظار افزایش نرخ محصولات داخلی و افزایش نرخ‌های جهانی تاثیر مثبتی روی نمادهای فلزی، فولادی و پتروشیمی گذاشته است.

مجید مویدی، کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با «تجارت‌نیوز» درباره دلیل رشد بیش از سه هزار واحدی شاخص کل بورس در اولین روز جریان معاملاتی بازار سرمایه در هفته جاری، گفت: پیرو مطالب و صحبت‌های قبلی تحت عنوان پیش بینی هفتگی بورس تاکید شده بود که بازار سرمایه در مدار صعودی قرار گرفته است و منفی‌ها و اصلاح‌های مقطعی جای نگرانی ندارند.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: وقتی بازار با حجم بالا در روند صعودی قرار گرفته است باید از منفی‌ها برای اصلاح سبد و یا اضافه کردن در نمادهای موردنظر استفاده کرد.

مویدی با تاکید بر اینکه سهامدار در بازار سرمایه آینده را می‌خرد، افزود: بدین معنا که با بررسی و تحلیل‌هایی که انجام می‌دهد به این نتیجه می‌رسد که کدام صنعت و نماد خاصی در قیمت‌های کنونی ارزنده است و در آینده رشد خواهد کرد.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: اکنون در شرایطی هستیم که گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها از راه می‌رسد و لیدرهای بازار می‌توانند گزارش‌های بسیار خوبی را روانه کدال کنند. پس به نظر می‌رسد که بازار همچنان به آینده امیدوار است و این روند صعودی شاخص کل بورس در نیمه دوم امسال ادامه خواهد داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.