کد مطلب: ۴۱۴۷۷۲

بازار سهام در هفته‌ای که گذشت:

بازدهی ۳.۶ درصدی بورس در هفته دوم آذر

بازدهی 3.6 درصدی بورس در هفته دوم آذر

بازار سهام دومین هفته آذر ماه را صعودی به پایان رساند و بازدهی 3.6 درصدی را محقق کرد؛ رشد هفته‌های اخیر بازار که ناشی از انتظارات تورمی افزایش نرخ دلار و حامل‌های انرژی رقم خورد، سبب شد که شاخص کل بورس رشدی 11 هزار واحدی را تجربه کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام دومین هفته آذر ماه را صعودی به پایان رساند و بازدهی 3.6 درصدی را محقق کرد؛ رشد هفته‌های اخیر بازار که ناشی از انتظارات تورمی افزایش نرخ دلار و حامل‌های انرژی رقم خورد، سبب شد که شاخص کل بورس رشدی یازده هزار واحدی را تجربه کند و در طول این هفته از کانال 311 هزار به 322 هزار وارد شود.

هفته دوم آذر

بورس در روز شنبه

بازار سهام در حالی دومین هفته آذر را آغاز کرد که اکثریت نمادها در بازه مثبت یا صف خرید قرار داشتند. این روند تا پایان وقت معاملات ادامه داشت و باعث شد که شاخص کل بورس با رشدی ۳۳۵۷ واحدی در کانال ۳۱۴ هزار قرار گیرد. شاخص کل هم وزن نیز ۱۹۳۸ واحدی را تجربه کرد و کانال ۹۴ هزار متوقف شد.

نمادهای رمپنا، اخابر و همراه بیشترین تاثیر را بر شاخص کل گذاشتند و گروه‌های شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی هم برترین صنایع نهم آذر ماه بودند.

بورس در روز یکشنبه

بازار سهام در دومین روز هفته همچنان بر مدار صعود است؛ دماسنج اصلی بورس در روز یکشنبه، با رشدی بیش از چهار هزار واحد، در کانال ۳۱۸ هزار قرار گرفت. شاخص کل هم وزن نیز رشدی ۱۶۹۷ واحدی را تجربه کرد.

همچنبن نمادهای فملی، همراه و فولاد بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند و گروه فلزات اساسی نیز برترین صنعت روز دهم آذر ماه شد.

بورس در روز دوشنبه

بازار سهام در سومین روز هفته، رفت و برگشتی صعودی رو پشت سر گذاشت؛ در این روز شاخص کل بورس به واسطه توجه بازار به گروه‌های فلزات اساسی و شیمیایی‌ها در دقایق ابتدایی، رشد قابل توجهی را تجربه کرد و بیش از چهار هزار واحد افزایش یافت، اما در ادامه و با افزایش فشار فروش، از شدت اولیه رشد کاسته شد و شاخص کل پس از افتی ۲۷۰۰ واحدی در کانال ۳۲۰ هزار متوقف شد.

شاخص کل بازار نقدی فرابورس اما روندی متفاوت را در پیش گرفت و با افتی ۴۸ واحدی، در کانال ۴۱۰۹ متوقف شد.

بورس در روز سه‌شنبه

بازار سهام در چهارمین روز هفته، بر خلاف روزهای گذشته کار خود را در محدوده منفی معاملاتی آغاز کرد؛ شاخص کل بورس در ابتدا با بیش از ۲۰۰ واحد افت کار خود را آغاز کرد.

در ادامه فشار عرضه‌ها بیشتر شد و تا بیش از ۶۰۰ واحد نیز افت را تجربه کرد، اما رفته رفته روند جریان معاملات معکوس شد و شاخص کل بورس با ۶۱۹ پله افزایش در کانال ۳۲۰ هزار قرار گرفت.

نمادهای رمپنا، فولاد و شخارک بیشترین تاثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند.

بورس در روز چهارشنبه

بازار سهام در آخرین روز کاری هفته دوم آذر ماه کار خود را مثبت به پایان رساند و پرونده هفته صعودی جاری را بست؛ شاخص کل بورس در این روز با ۱۷۱۳ پله‌ افزایش در کانال ۳۲۲ هزار قرار گرفت. شاخص هم وزن نیز با ۱۸۳۷ واحد افزایش کانال ۹۹ هزار واحدی را تجربه کرد.

برترین گروه روز چهارشنبه، صنعت خودرویی بوده و نمادهای رمپنا، همراه و حکشتی بیشترین تاثیر را بر شاخص کل گذاشتند. همچنین عمده نمادهای گروه شیمیایی در محدوده منفی معامله شدند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • mohammad

    نوشته صنعت خودرو جزه برترین ها بوده از کجا این آمار را آورده یک نگاه به سهام خزامیا بزن به جای رشد هر روز افت میکنه .سکته داره میده ما را