کد مطلب: ۲۸۳۳۳۷

رشد فولادسازی چین با وجود سرکوب دولتی

رشد فولادسازی چین با وجود سرکوب دولتی

فولادسازان چینی با رساندن فعالیت کوره‌ها به فراتر از محدودیت‌های معمول، رکورد جدیدی را در تولید رقم می زنند و تعطیلی سراسری اعمال شده از سوی دولت چین را جبران می‌کنند.

چین که بزرگترین تولیدکننده فولاد جهان است اصلاحاتی را در دو سال گذشته به اجرا گذاشته است که تحت آن، کارخانه‌های فرسوده و غیرقانونی بسته شده‌اند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، همچنین تولید مناطق آلوده در فصل زمستان به شدت محدود شده است. همزمان آمار رسمی نشان می‌دهد که تولید به رکورد بالایی رسیده است.

به گفته ترینا چن - تحلیلگر گلدمن در هنگ کنگ، این مسئله تا حدودی به دلیل تقاضای قوی و حاشیه سود بالا است. در نتیجه فولادسازان تولیدشان را به بالاتر از ظرفیت معمول افزایش داده‌اند.

به گفته این تحلیلگر، کارخانه‌های فولادسازی در همین کوره‌ها می‌توانند ۱۰ درصد یا بیشتر فولاد نسبت به قبل تولید کنند. این کارخانه‌ها از سنگ آهن مرغوب برای بالا بردن بهره‌وری استفاده می‌کنند و سهم فولاد قراضه را در خوراک خود از حدود ۱۰ به ۳۰ درصد افزایش داده‌اند.

متوسط تولید روزانه چین در ژوئن به رکورد جدیدی رسید و حجم تولید شش ماه نخست امسال را به ۴۵۱ میلیون تن رساند که بیش از نصف تولید جهانی بود.

این نرخ فعالیت کم‌سابقه هنوز در سودآوری مشکلی ایجاد نکرده و اکثر تحلیلگران آن را به رشد مستمر تقاضا علاوه بر اصلاحات اقتصادی دولت نسبت می‌دهند.

گروه گلدمن ساکس در ژوییه پیش بینی کرده بود با رشد ۱۵۱ درصدی سود فولادسازان در نیمه اول امسال، ذخایر فولاد چین ممکن است در سال آینده ۶۰ درصد دیگر رشد کند.

طبق گزارش گلدمن، با در نظر گرفتن تعطیلی‌هایی که به دستور دولت انجام گرفته و غیرفعال ماندن بلندمدت بخشی از ظرفیت تولید پس از ریزش بازار فولاد جهانی در سال ۲۰۱۵، ظرفیت فولاد چین حدود ۲۰۰ میلیون تن کاهش یافته و به حدود ۸۰۰ میلیون تن رسید.

شرکت‌های مشاوره چینی برآورد کرده اند که کاهش ظرفیت عمیق‌تر بوده اما ظرفیت تولید همچنان حدود یک میلیارد تن مانده است.

با این حال گلدمن معتقد است که ظرفیت فولاد چین در یک دهه آینده رو به کاهش خواهد گذاشت.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بحث پیرامون صنعت فولاد چین همچنان در هاله‌ای از تردیدها نسبت به آمار رسمی و چالش گردآوری آمار صحیح از این صنعت پراکنده، احاطه شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.