کد مطلب: ۵۳۸۸۴۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ناگهانی قیمت دلار/ کاهش خوش‌بینی بازار ارز به مذاکرات وین

رشد ناگهانی قیمت دلار/ کاهش خوش‌بینی بازار ارز به مذاکرات وین

جهش یک هزار تومانی قیمت دلار در صرافی ملی امروز در حالی رخ داد که رییس بانک مرکزی ریزش قیمت دلار ناشی از اخبار وین را به مدیریت بانک مرکزی نسبت داده و در یک برنامه تلویزیونی دیشب اعلام کرد که قیمت اسکناس امریکایی به زیر ۲۰ هزار تومان می‌رسد.

به گزارش تجارت‌نیوز عمر وعده عبدالناصر همتی به چند ساعت نپایید و بهای فروش دلار با حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش قیمت از ۲۰ هزار و ۷۰۰ هزار تومان دیروز به حدود ۲۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.
در بازار آزاد هم قیمت دلار از ۲۲ هزار تومان گذشت و با ۵۰۰ تومان افزایش قیمت نسبت به دیروز با نرخ ۲۲ هزار و ۱۰۰ تومان معامله شد.

کامبیز افسری، کارشناس بازار ارز درباره علت جهش قیمت دلار در صرافی ملی به تجارت‌نیوز می‌گوید که قیمت دلار در بازار آزاد از ۲۲ هزار تومان گذشت و بانک مرکزی برای اینکه فاصله قیمت دلار بازار آزاد و صرافی ملی را کاهش دهد، قیمت را در صرافی ملی به یکباره حدود ۱۰۰۰ تومان افزایش داد.

او البته تاکید می‌کند که بازار ارز خوش‌بینی محض به مذاکرات وین را از دست داده است و از سمتی با گشایش بازارها پس از محدودیت‌های کرونایی قیمت دلار افزایشی شد.
افسری معتقد است که حتی اگر برجام احیا شود کاهش قیمت در بازار ارز دوام چندانی ندارد و قیمت‌ها دوباره به نرخ‌های فعلی برمی‌گردد.

میثم رادپور، دیگر کارشناس بازار ارز هم در گفتگویی با تجارت‌نیوز تاکید کرده بود که ذخایر ارزی کاهش قابل توجهی داشته است و به همین دلیل بانک مرکزی دیگر نمی‌تواند چندان بازارسازی کند و کاهش قیمت ارز به عوامل دیگری از جمله گشایش در سیاست‌ خارجی ایران و رشد اقتصادی و در نتیجه تقویت ارزش ریال بستگی دارد.

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و بودجه دیشب در یک اتاق گفتگو در کلاب هاوس اعلام کرده است که ایران پارسال فقط ۱٫۲ میلیارد دلار درآمد نفتی داشته است که این رقم حاکی از کاهش بی‌سابقه فروش نفت ایران است.

مطالعه گزارش همتی دلار را ارزان کرد یا مذاکرات وین؟! پیشنهاد می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اون موقع که مامیگفتیم صدای دهل مذاکرات وین ازدورخوش است ودوستان عزیزمراقب اندک دارایی خودباشیدوتحت تاثیراخباراقتصادی رسانه هاقرارنگیریدبخاطراین روزبود.ضمنادولت فقط وفقط باتعطیلات سعی درکنترل بازارروداشت ولی الان که بازارهابازشدن دوباره رشدقیمت هاشروع وخوددولت تدبیروامیدموج سوارهمیشگی درخالی کردن جیب مردم

  • اردلان

    بابا ولمون کنید به حال خودمون ما عادت کردیم اینقدرم امیدوار و ناامیدمون نکنید

  • ali

    جالبه تجارت نیوز وقتی دلار میاد پایین سکته میکنه تیتر نمیزنه!
    ولی وقتی یه تکون میده میره بالا سریع تیتر میزنه رشد ناگهانی ، افزایش بی سابقه و فلان و بهمان…
    اصلا دلار بشه 50 هزار تومن ببینم تویی که اینجوری تیتر میزنی یه تخم مرغ میتونی بخری بعدا…
    قیمت خونه و ماشینت بشه 20 میلیارد بعد با پول تو جیبت نتونی یه بطری شیر بخری…
    میدونم الان نمی فهمی چی میگم ایشالا سرت بیاد بفهمی چی میگم، آمین

  • ناشناس

    خوب چکنم ?

  • بهرام امیری

    باسلام چراحرف ازسقوط وصعود ریال حرف نمیزنید،مثلا،امروزریال صعودی بوده چندتومان باربربایکدلار،ویاریالسقوط کرده ،چندتومان برابربا یکدلارمیشود،شماطوری دلارراتعریف میکنید انگاردلارپول ملی ماست وریال پول ملی امریکاست،خواهشن برسی کنید،ریان ایران رادرکشورخودمان غریب کشی نکنیم،این ریال نیست ارزشش راازدست داده ،ماها ارزش اونرو پائین اورده ایم،،،امیری ازکرج

  • ناشناس

    چرا تو این اوضاع کسی رو به برنامه ملی دعوت میکنید که نه توان کنترل بازار رو داره هم اینکه با حرف های غیر تخصصی که میزنه باعث هر چه بیشتر هرج و مرج میشه

  • ناشناس

    بایدن ادم ضعیفیه. به موقعش وا میده . طرف جون نداره راه بره حالا میخواد بیاد اینجا کل کل کنه .

  • ناشناس

    وقتی ۷میلیارد دلار از طلب های ایران پرداخت شده چرا نباید دلاربیاد زیر۲۰/۰۰۰تومن؟؟؟؟

  • ناشناس

    خوب ملت رو سرکار گذاشتید.مردم چیکار به دلار و طلا دارن.خاک عالم بر سر مسئولینی که در کشور ثروتمندی مثل ایران ،مردمش دغدغه تخم مرغ و مرغ و گوشت داشته باشند.

  • ناشناس

    سلام ؛بعضی از عزیزان مسعول دوست ندارند قیمت دلار پایین بیاد ؛زیرا با افزایش قیمت به سود هنگفتی می رسند !!!بیش از 90درصد مردم دلار را لمس نکردند اما نان و مرغ و گوشت مصرفی را با نوسان دلار از سفره خانواده خود حذف کردند !!جهت اطلاع آقای همتی و جهانگیری و دیگر مسئولین