کد مطلب: ۴۰۷۸۳۶

رشد ۵۰ درصدی ساخت و طراحی طلا در بازار

رشد ۵۰ درصدی ساخت و طراحی طلا در بازار

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره وضعیت طراحی و ساخت طلا اظهار کرد: ساخت و طراحی طلا، نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد رشد داشته است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر گفت: ساخت و طراحی طلا ، نسبت به گذشته، ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبادلله محمدولی، رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر درباره وضعیت طراحی و ساخت طلا اظهار کرد: ساخت و طراحی طلا، نسبت به سال گذشته، ۵۰ درصد رشد داشته است.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر ادامه داد: هم اکنون در کارگاه‌ و آموزشگاه ها دوره‌های آکادمی طراحی و ساخت طلا با رویکرد صاداتی در حال تدریس است.

محمدولی با تاکید بر اینکه طراحی و ساخت طلا، همانند گذشته به‌صورت سنتی است تصریح کرد: تلاش بر آن شده که وضعیت طراحی این صنف، بصورت صنعتی شود چرا که می‌توانیم با بازار‌های جهانی رقابت کنیم.

رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر در پاسخ به این پرسش که چه زیرساخت‌هایی برای ساخت و طراحی طلا وجود دارد؟ گفت: به طور قطع، آموزش‌های آکادمی می‌تواند به زیرساخت این امر کمک کند، البته حمایت‌های دولت در اولویت است.

محمدولی ادامه داد: باتوجه به گستردگی و ساخت طلا و جواهر، به بسیاری از دانشگاه‌ها گفته شده که آموزش آن در دانشگاه‌ها تدریس شود، چرا که آموزش می‌تواند در ساخت و طراحی طلا کمک رسان باشد.

گفتنی است؛ شکل‌گیری نشان تجاری یا همان برندسازی نیاز ضروری صنعت طلا و جواهر کشور است که باید برای دستیابی به این مهم تدابیری اصولی اندیشید، زیرا به اعتقاد کارشناسان این صنعت در صورت حمایت، مدیریت و فراهم کردن زیرساخت‌های توسعه آن می‌تواند جایگزین خوبی برای صادرات نفت باشد.

برآیند‌ها نشان می‌دهد ایران با داشتن سابقه تمدنی درخشان چند هزار ساله متاسفانه در زمینه تولید و صادرات طلا و جواهر جایگاهی ندارد و در بخش تولید نیز در فهرست ۱۰ کشور نخست دنیا قرار نگرفته است در حالی که کشور ترکیه پس از ۳۵ سال ورود به عرصه تولید این بخش توانست وضعیتش را به خوبی بهبود بخشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.