کد مطلب: ۱۶۷۸۵۸

رشد ۲۱۲ درصدی واردات کالا به کشور از طریق گمرکات کرمانشاه

رشد ۲۱۲ درصدی واردات کالا به کشور از طریق گمرکات کرمانشاه

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه از رشد ۲۱۲ درصدی واردات کالا به کشور از طریق گمرکات استان خبر داد.

خلیل حیدری در خصوص آمار واردات کالا به کشور طی مدت سپری شده از امسال گفت: مجموع کالاهای وارداتی از طریق گمرکات استان در ۷ماهه سال جاری بالغ بر ۲۶ میلیون و ۳۲۳ هزار دلار کالا به وزن ۱۴ هزار و ۳۹۹ تن است. که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۲۱۲ درصد و از حیث وزن ۲۳۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اظهار داشت از مجموع ۲۶ میلیون و ۳۲۳ هزار دلار کالای وارداتی به وزن ۱۴ هزار و ۳۹۹ تن، گمرک کرمانشاه با ۱۳ میلیون و ۳۲۴ هزار و ۱۶۰ دلار کالا به وزن ۴ هزار و ۸۹۰ تن، بیشرین حجم کالاهای وارداتی استان را در ۷ماهه سال جاری به خود اختصاص داده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته نیز از حیث وزن ۲۶ درصد و از لحاظ ارزش ۹۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرکل گمرکات استان کرمانشاه در ادامه افزود در ۷ ماهه سال جاری از گمرک پرویزخان ۱۲ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۸۷۴ دلار کالای وارداتی به وزن ۹ هزار و ۵۰۹ تن به داخل کشور وارد شده است که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۲۴۱۵ درصد و از حیث ارزش نیز ۸۰۵ درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در مجموع کالاهای وارداتی به استان از ۱۵ کشور وارد می‌شود، تصریح کرد کشور عراق با ۱۳ میلیون و ۳۰ هزار و ۹۷۹ دلار کالا به وزن ۹ هزار و ۶۰۷ تن جایگاه اول را در بین کشورهای طرف معامله واردات قطعی گمرکات استان کرمانشاه در ۷ماهه سال جاری به خود اختصاص داده است.

حیدری ادامه داد: طی مدت یادشده کشور ترکیه با سه میلیون و ۷۲۴ هزار و ۸۹ دلار و آلمان با سه میلیون و ۳۷۴ هزار و ۳۶۴ دلار در جایگاه دوم و سوم قرار دارند.

وی، بیشتر کالاهای واردشده از طریق گمرکات استان را آلیاژهای آلومینیوم کارنشده، برنج، پرس هیدرولیک دندانسازی، سیبک خام پراید، اکسترودرها برای کار کردن روی کائوچو یا مواد پلاستیکی و برای ساخت محصولات از این مواد، کمپرسورهای معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها عنوان کرد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.