کد مطلب: ۳۴۹۳۴۱

رشد ۳ درصدی قیمت نفت

رشد 3 درصدی قیمت نفت

گزارش‌ها نشان می‌دهد بازار نفت در ماه ژانویه بهترین عملکرد ماهانه را طی 14 سال گذشته داشته و با رشد 18 درصدی مواجه شده است. در معاملات روز گذشته هر بشکه نفت خام برنت، 3.14 درصد افزایش یافت و به 62.57 دلار رسید.

گزارش‌ها نشان می‌دهد بازار نفت در ماه ژانویه بهترین عملکرد ماهانه را طی 14 سال گذشته داشته و با رشد 18 درصدی مواجه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، گفته می‌شود قیمت نفت تحت تاثیر ناآرامی‌های سیاسی در ونزوئلا و اختلالات عرضه در این کشور افزایش یافته است. ایالات متحده آمریکا اعلام کرده است که ممکن است تحریم‌های بیشتری را علیه صادرات نفت ونزوئلا اعمال کند.

از سوی دیگر، کاهش تولید اوپک به‌ویژه عربستان سعودی تاثیر قابل توجهی بر رشد قیمت نفت داشته است.

روز گذشته، هر بشکه نفت خام برنت با با 3.14 درصد افزایش، با قیمت 62.57 دلار معامله شد و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با 2.73 درصد افزایش، به 55.26 دلار رسید.

به‌طور کلی، بازار نفت با شروع سال نو میلادی، روند صعودی به خود گرفته و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که با ادامه ناآرامی‌ها در ونزوئلا، این روند ادامه خواهد یافت.

از سوی دیگر، سه کشور آلمان، فرانسه و انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کردند که کانال ویژه تجارت اروپا و ایران ثبت شده است و این کشورها علی‌رغم تحریم‌های ایالات متحده می‌توانند به مبادلات تجاری خود با ایران ادامه دهند.

اگر‌چه راه‌اندازی و ایجاد این کانال به لحاظ تجاری بسیار مهم است اما گفته می‌شود، ثبت این سازوکار مالی از نظر سیاسی بسیار مهم‌تر است؛ چرا که نشان می‌دهد اروپا یک سیاست خارجی مستقل از ایالات متحده را در پیش گرفته تا بدین ترتیب توافق هسته‌ای موسوم به برجام را با ایران حفظ کند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.