خبر فوری:

کد مطلب: ۱۹۱۰۹۴

رشد ۳۰ درصدی صادرات ایران به کره جنوبی

رشد 30 درصدی صادرات ایران به کره جنوبی

رئیس میز کشورهای صنعتی جدید و نوظهور سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: صادرات به کره جنوبی در 9 ماهه امسال (منتهی به آذر)، از نظر ارزشی 30 درصد و از نظر وزنی 36 درصد رشد داشته است.

رئیس میز کشورهای صنعتی جدید و نوظهور سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: درحالی کشور کره جنوبی چهارمین مقصد صادراتی و سومین شریک وارداتی کشورمان است که در 9 ماهه امسال (منتهی به آذر) سه هزار و 31 میلیون دلار صادرات به این کشور انجام شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، «منصوره زوارئیان» افزود: کشور کره جنوبی، یکی از تامین‌کنندگان اصلی قطعات صنعتی، مجتمع‌های پالایشگاهی، پتروشیمی، نیروگاهی و زیرساختی و همچنین یکی از تامین‌کنندگان قطعات یدکی و مجموعه‌های اصلی خودرو بوده و از خریداران اصلی نفت خام و میعانات گازی و محصولات پتروشیمی کشورمان محسوب می شود در نتیجه روابط تجاری کشورمان با کره جنوبی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در 9 ماهه امسال سه هزار و 31 میلیون دلار صادرات به این کشور داشتیم گفت: مجموع واردات از این کشور 2 هزار و 418 میلیون دلار بوده است.

زوارئیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه صادرات به این کشور در این مدت از نظر ارزشی 30 درصد و از نظر وزنی 36 درصد رشد داشته است، گفت: بیشترین میزان رشد صادرات مربوط به صادرات فورآلدئید، کوپلیمرهای آکریلونیتریل-بوتادین-استیرن، سنگ گچ، اسلاک واکس، سیمان سفید، کف‌پوش‌ها و خرما است.

واردات از کره جنوبی از لحاظ ارزشی 4 درصد و به لحاظ وزنی با 13 درصد کاهش روبرو بوده است.

رئیس میز کشورهای صنعتی جدید و نوظهور سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه حجم تجارت بین 2 کشور در 9 ماه یاد شده پنج هزار و 449 میلیون دلار بوده است، افزود: اطلاع‌رسانی ضعیف از ظرفیت‌ها و واقعیت‌های اقتصادی ایران در کره جنوبی، مشکلات مرتبط با سیستم‌های حمل‌ونقلی، نبود رایزن بازرگانی ایران در این کشور و نیز کمبود مزیت کالاهای ایرانی به دلیل بالا بودن قیمت تمام شده کالا در ایران و نرخ پایین تعرفه کره جنوبی برای سایر کشورهای عضو WTO از مهم‌ترین موانع پیش رو برای توسعه صادرات کشورمان به این کشور محسوب می‌شود.

بر پایه آخرین آمار ارائه شده توسط گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی هشت ماه امسال‌ بهبود عملکرد صادرات غیر نفتی در آبان‌ماه آشکار شد.

مجموع صادرات غیرنفتی ایران در مدت این گزارش به 28 میلیارد و 488 میلیون دلار رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال به میزان 1.21 درصد کاهش یافت و این رقم در ماه گذشته 2.17 درصد بود.

ارزش صادرات غیرنفتی ایران در آبان‌ماه امسال نسبت به مهرماه یک درصد رشد یافت و همچنین متوسط قیمت هر تن کالای صادراتی نیز در مدت یادشده به 363 دلار رسید که 8.04 درصد افزایش داشت.

بر این اساس طی هشت ماه امسال (منتهی به آبان) به میزان 32 میلیارد و 419 میلیون دلار انواع کالا وارد کشور شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 17.52 درصد افزایش داشت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.