کد مطلب: ۳۸۲۸۳۶

رشد ۳۲/۵ درصدی تورم خودرو در سال گذشته

رشد 32/5 درصدی تورم خودرو در سال گذشته

مرکز آمار در شرایطی تورم بخش صنعت در سال ۹۷ را منتشر کرد که تورم تولید خودرو نسبت به سال پیش از آن، با رشد 32/5 درصدی همراه شده است.

مرکز آمار در شرایطی تورم بخش صنعت در سال ۹۷ را منتشر کرد که تورم تولید خودرو نسبت به سال پیش از آن، با رشد 32/5 درصدی همراه شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، طبق بررسی‌های مرکز آمار، در سال‌ ۹۶ نشانگر تورم خودرو، روی عدد 239/5 قرار داشته که با رشد 32/5 درصدی در سال گذشته به عدد 317/2 رسیده است.

رسیدن شاخص تورم به عدد 317/2 نشانگر رشد 3/17 برابری این شاخص به نسبت سال پایه یعنی سال ۹۰ (عدد شاخص ۱۰۰) است. بی‌تردید رشد 32/5 درصدی شاخص تورم در سال ۹۷ به نسبت سال پیش از آن به بازگشت تحریم‌ها و افزایش هزینه شرکت‌های خودروساز در خطوط تولید مربوط می‌شود، با این حال هنوز تورم تولید‌کننده در بخش تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه‌تریلر به نسبت دور اول تحریم‌ها رشد نکرده است.

در سال ۹۲ به نسبت سال پیش از آن شاهد بودیم که شاخص تورم عدد 204/3 را نشان می‌دهد. این شاخص به نسبت سال ۹۱، رشد 56/5 درصدی داشته است.

همچنین نگاهی به تورم تولید‌کننده در بخش تولید وسایل نقلیه موتوری، تریلر و نیمه‌تریلر در چهار فصل سال ۹۷ گویای رشد فصلی نرخ تورم تولید‌کننده در این سال است. به گونه‌ای که نشانگر تورم در بهار ۹۷ روی عدد ۲۶۴ متوقف شده است. این در حالی است که در دو فصل تابستان و پاییز همان سال به ترتیب با رشد 6/2 و 14/6 درصد به عدد 280/5 و 321/7 رسید.

این میزان رشد در زمستان سال گذشته نیز به نسبت فصل پیش از آن با شتاب بیشتری ادامه داشته است و با رشد 25/1 درصدی سبب شده تا نشانگر تورم به عدد 402/7 برسد.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مردم

    عزیزم شما یا خواب هستید. یا خودتون رو به خواب زدید.
    خودرو داخلی تورم ۲۵۰ درصدی تا ۳۰۰ درصدی و خارجی تا ۵۰۰ درصد تورم داشته
    شما به قیمت خودروسازان در سایتها توجه نکن زیرا هیچ خودرویی با این قیمتها فروش نرفته و بیشتر از این مبالغ بوده
    پراید ۲۱ تومانی تا ۵۷ تومان فروش رفت.
    پژو ۳۱ تومانی تا ۱۰۰ میلیون فروش رفت .
    خودروهای کره ای و ژاپنی که در رنج ۲۵۰ میلیون بود تا ۱میلیاردو ۲۰۰ فروش رفت .
    اما برای ملت مشخص نشد . که پولش تو جیب کدام وارد کننده کلان رفت .
    ولی خدا شَرِشون رو نصیب خود و بچه هاشون کنه
    که بد جوری ارامش فکری و اقتصادی ملت رو هدف قرار دادن
    البته مقصر اصلی تحریمهاست!!! نه مسئولان!