کد مطلب: ۵۸۳۲۲۹

محمودزاده مطرح کرد:

شرایط جدید پرداخت تسهیلات مسکن

شرایط جدید پرداخت تسهیلات مسکن

معاون وزیر مسکن و شهرسازی با بیان اینکه آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار درباره‌ اعطای تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان است، کفت: پیشنهاد داده‌ایم بر اساس حوزه‌های جغرافیایی کشور بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ ساخت یک واحد مسکونی را بتوان با تسهیلات دریافتی پوشش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمود محمودزاده، معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: قانون جهش تولید مسکن قانون مسئله محور است به این معنی که بر اساس مسائلی که در اجرای طرح‌ها و قوانین قبلی در حوزه مسکن وجود داشت و با توجه به دیدگاه اقتصاد جدید کشور اجرا می‌شود.

او افزود: ایجاد ساختار‌های جدید در حوزه مسکن کشور و احکام مشخص در حوزه‌های ارکان اصلی مسکن، از ویژگی‌های این طرح است.

محمودزاده گفت: تشکیل شورای عالی مسکن با ریاست رئیس جمهور و حضور بیش از ۸ وزیر و برخی اعضای کابینه و تشکیل صندوق ملی مسکن از محل مالیات‌های بخش مسکن و سایر منابع درآمدی مبنی بر جبران کارمزد بانک‌ها و بخشی از هزینه‌ها مانند صدور پروانه ساخت برای کمک به اقشار کم درآمد از ساختار‌های جدید در حوزه‌ی مسکن است.

او افزود: احکام این طرح هم شامل زمین، تامین مالی، مصالح و خدمات برای تسهیل در تولید مسکن کشور می‌شود.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: استفاده نکردن از تسهیلات دولتی در حوزه مسکن از اول انقلاب، نداشتن مالکیت شخصی، متاهل بودن و حداقل ۵ سال سکونت در شهری که تقاضا دارند از شرایط واگذاری مسکن در قانون جدید است.

محمود زاده افزود: در سال‌ گذشته سهم تسهیلات بانکی مسکن و ساختمان، ۵ درصد بود که امسال به ۲۰ درصد رسیده است و معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: در طرح قانون جهش تولید مسکن تلاش شده است که بیشترین تخفیف، امتیاز و کمک‌های دولتی برای دهک‌های اول تا سوم باشد.

او با بیان اینکه آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار درباره‌ اعطای تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان است، افزود: پیشنهاد داده‌ایم بر اساس حوزه‌های جغرافیایی کشور بیش از ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه‌ ساخت یک واحد مسکونی را بتوان با تسهیلات دریافتی پوشش داد.

محمودزاده با بیان اینکه ۲ ماه فرصت به دستگاه‌های دولتی برای در اختیار گذاشتن اراضی خود به وزارت راه و شهرسازی داده شده است، افزود: پس از پایان مهلت داده شده و چنانچه دستگاهی اقدام نکند ادارات ثبت اسناد استان‌ها مکلف شده اند حداکثر ظرف یک ماه سند این اراضی را به نام وزارت راه و شهرسازی بزنند.

او گفت: تاکنون ۲۹ استان از ۳۱ استان کشور اقدام به جانمایی اراضی خود کرده‌اند و در ۱۲۰۰ شهر نیز اراضی مورد نیاز تامین شده است.

وی افزود: بیش از ۲ هزار هکتار اراضی عمدتا در بافت شهری در اختیار دستگاه‌های دولتی قرار دارد که امروز دیگر نیازی به آن ندارند.

بیضایی کارشناس مسکن هم با بیان اینکه در این طرح هدفگذاری خوبی برای جهش تولید مسکن شده است، گفت: این طرح دچار برخی اشکالات و چالش‌ها در حوزه گروه‌های هدف، رویکردها برای تبدیل شدن به قانون متقن، ضرورت اهداف کمی در قانون است و باید چکش‌کاری‌های بیشتری می‌شد تا مسیرهای بهتری برای اجرای آن پیشنهاد شود.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه بازار مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    من برای وام مسکن فرزند سوم رفتم میگن چون سند نداری بهت تعلق نمیگیره یعنی یا باید زمین داشته باشم سند بنام یا خونه خوب من اگه زمینو سند داشتم وام برا چیم بود

  • ناشناس

    یعنی منی که مستاجرم نباید وام بگیرم پس چرا وعده سر خرمن میدید دل مردمو خوش میکنید الکی

  • ناشناس

    سلام با۴۵سال سن ۲۰سال مستاجرم۷یا۸ با رجابجایی منزل داشتیم هروقت رفتیم یک سرپناه کوچیک بگیریم تا پولمون جور بشه زمین وساختمان سربفلک کشید تا بامروز دیگه من و امثال من تو خواب خانه‌دار بشوند خیلی هنر کنیم منزل اجاره کنیم اونم بسختی همه حرفهای ساخت مسکن توهمی بیش نیست از این حرفها زیاد شنیدیم بقول معروف بادهوااین حرفهاهرکسی تو این مملکت زندگی کرده متوجه میشه چی میگم موفق باشید

  • رامین حق زاده

    آقای وزیر شما همرو سر کار گذاشتید به خدا.
    خدا از شما نگذره.الکی مردمو دل خوش میکنید

  • مسیح

    بازپرداخت چندساله؟قسطش چقدره؟

  • Sara

    همش دروغ میگن من دوسال دوندگی کردم وام ساخت مسکن روستایی بگیرم باقانون ضمانت سفته زنجیره ای به بانک سپه داراب فارس رفتیم که رییس بانک گفت هرکسی چنین قانونی وضع کرده براخودشه ماقبول نداریم خب اگرقانونه باید همه شهرها باشع

  • ناشناس

    با سلام این روزها اجاره کردن مسکن شده یک رویا چه برسه به خرید خانه به نظر من راه حل که بنگاه های معاملات ملکی که تازه باز شده با دقت رصد بشه و دولت یک تصمیم جهادی بگیرد و سلام با تشکر

    • ناشناس

      واقعا دروغ دولت داره وام مسکن یاهمون ودیعه مسکن میده برای مستاجر بعد شرایط سخت میذارن حالا امد یکی نداشت ضامن رسمی اون بدبختی که نمیتونه چیکارکنه اخه یک رهمی نیست برای جوانها خیلی دارن سخت میگیرن مخصوصا ما جوانها که واقعا سرایط زندگی برای ماها سخت شده وداره سخت تر میشه ما چه گناهی کردیم اخه

  • فرشاد

    چشم امیدمااول خداودوم دولت دلسوز اقای رئیسی باوجودشخصیتی توانمندوجهادی مثل اقای قاسمی وزیزمسکن وشهرسازی ومعاونین دلسوزوخدمتگذارانشالله که این امیددردل مااقشار کارگرزنده شود واین کابوس خانه دارشدن به واقعیت بپیوندد انشالله که این خدمتگدارها بتوانند این مسکن ملی راباشرایط خوب وکمک به ضعیفهای جامعه به پایان برسانند ماهم دعاگویی شماییم

  • مهدی

    طرحهای خوبین ولی اگه اجارا بشن که بعید میدونم

  • ناشناس

    من با ۴۸سال سن هنوز مستاجرم بخاطر این که در ۲۵سال پیش یه وام مسکن روستایی گرفتم و دولا پهنا پس دادم دیگه این امتیاز به من تعلق نمیگیره این چه شرایط بی اساسی هستش که گزاشتن