خبر مهم:

کد مطلب: ۶۲۴۹۲۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رمزارزهای داخلی به بورس می‌آید؟

رمزارزهای داخلی به بورس می‌آید؟

رئیس سازمان بورس می‌گوید که برای معامله رمزارزها در بورس ایران پیشنهاداتی شده، قرار است رمزارزهایی که در داخل کشور تولید شدند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند. اما به گفته کارشناسان اجرای این طرح در شرایط فعلی بازار نمی‌تواند موفق باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به گفته رئیس سازمان بورس تا پایان سال قرار است رمز ارزهایی در داخل کشور تولید می‌شوند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند.

مجید عشقی توضیح می‌دهد: درخصوص معامله رمز ارزها در بورس ایران پیشنهاداتی ارائه شده است، مبنی بر اینکه رمز ارزهایی که در داخل کشور تولید شدند در قالب صندوق سرمایه گذاری معامله شوند. در تلاش هستیم که تا قبل از پایان سال برنامه‌ریزی‏های لازم را در زمینه دامنه نوسان بورس انجام دهیم.

امروز شاخص کل بازار سرمایه به کانال ۱٫۲ میلیونی رسید. به نظر می‌رسد در این شرایط بد بازار رئیس سازمان بورس تصمیم گرفته به گونه‌ای دیگر از بورس حمایت کند.

مبادله رمز ارزها در قالب صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند ایده خوبی باشد اما در شرایط حال حاضر بازار.

طی ۱۰ ماه گذشته بی‌اعتمادی به مهم‌ترین دغدغه سرمایه‌گذاران تبدیل شده است. از سوی دیگر هر روز از میزان نقدینگی بازار کاسته و سهامداران از بورس خارج می‌شوند.

حال به نظر می‌رسد سازمان بورس به دنبال یک راهکار جدید برای جلب اعتماد و افزایش نقدینگی در بازار است.

ایده خوب در زمان بد بورس

علی عصاری، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز در این باره می‌گوید: استفاده از رمز ارزها در صندوق‌ها می‌تواند ایده خوبی باشد. اما برای اجرای این طرح کمی دیر است و احتمالا پروژه موفقی نباشد.

وی توضیح می‌دهد: درحال حاضر اعتماد سهامداران بورسی کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر رمز ارزها نیز شاهد خروج نقدینگی گسترده هستند. در نتیجه نمی‌توان به آینده این موضوع امیدوار بود.

عصاری ادامه می‌دهد: تا اجرایی شدن این پروژه زمان زیادی داریم. اما مشخص است که بازار سرمایه روی رمز ارزها تمرکز کرده است. همچنین طی هفته‌های گذشته نیز رمز ریال معرفی شد.

این کارشناس بازارهای مالی در نهایت می‌گوید: این پروژه می‌تواند ایده خوبی باشد ولی نه در شرایط حال حاضر بازار.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همین که زاییدن بزرگش کنید فعلا

  • ناشناس

    موش تو سوراخ نمیرفت ی جارو هم به دمبش بسته بود مردم به خود بورس اعتماد ندارن دیگه رمز ارزش داخلیش عمرا کسی بخره

  • ناشناس

    با این اعتماد سازی که دولت انجام داده ، قطعا هر پروژه جدیدی از قبل شکست خورده اس .

  • ناشناس

    حداقل به خاطر عرضه اولیه چهارشنبه ، باید این هفته رو مثبت می کردن . با این تفاسیر ، احتمالا عرضه رو دستشون بمونه و خریدار نداشته باشه .

  • ناشناس

    حاصل یه عمر زحمتمان تو بورس به باد رفت مسئولین محترم ورود کنید

  • رضایارمحمدخواه

    خب بچه ها مثل اینکه دیگه نمیشه با سهام شرکت ها این مابقی پولاتونو بخوریم خرج امورات آقازاده هامون کنیم یچیز جدید براتون میخوایم بزنیم اسمشم گذاشتیم رمزارزملی جونم چه حالی بده

  • یا الله

    قوه محترم قضاییه , دادستانی کل , مدعی العموم ملت , بازرسی کل کشور ونهادهای ذیربط به تخلفات شدید آشکار وپنهان وزد وبند در بورس ایران بفوریت ورود فرمایند ,سهامداران منتظر اقدامات عااااجل هستند