کد مطلب: ۸۱۰۲۹۰

سوالات امتحانات نهایی رمزنگاری می‌شود

سوالات امتحانات نهایی رمزنگاری می‌شود

طرح جدید آموزش و پرورش در امتحانات نهایی خرداد ماه اجرا می‌شود. با اجرای این طرح میزان لو رفتن سوالات و تقلب به صفر درصد خواهد رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهم که به هیچ عنوان امکان لو رفتن سوالات در امتحانات نهایی وجود ندارد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش توضیحاتی پیرامون برگزاری آزمون‌های نهایی خرداد ۱۴۰۲ ارائه داد.

محسن زارعی در نشستی خبری در این باره اظهار کرد: طبق مصوبات ۸۴۳،۸۵۵ و ۸۶۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی، سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری در سال ۱۴۰۲ به صورت ۴۰ درصد قطعی، سال آینده ۵۰ درصد و تا سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد خواهد رسید.

وی افزود: تا سال گذشته ارزشیابی نهایی از دانش آموزان، وابسته به کنکور و مهارت‌های تست زنی بود و یک معظل برای نظام آموزشی محسوب می‌شد که معلم، مدرسه و کلاس درس مرجعیت خود را از دست داده بود. افزایش سهم سوابق تحصیلی می‌تواند فرصت خوبی باشد تا مرجعیت به مدرسه برگردد و از حافظه محوری صرف فاصله‌ بگیریم.

راهکار جدید آموزش و پرورش برای طراحی سوالات

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش با بیان اینکه تغییرات کنکوری می‌تواند دانش آموزان را به سمت یادگیری عمیق ببرد گفت: ما در سال‌های گذشته نیز امتحانات نهایی را داشتیم اما با این مصوبه، جنبه رقابتی هم پیدا می‌کند و باید به جنبه‌های مختلف از جمله برقراری عدالت کامل در طراحی سوالات و… توجه شود. درهمین راستا بانک سوالات کنکور طراحی شده است.

زارعی ادامه داد: افراد امین و مسلط به موضوع تدریس و آزمون، برای طراحی سوالات، انتخاب شده‌اند و طراحی تمام سوالات چه آزمون‌های داخلی و چه خارجی در فضای قرنطینه کامل انجام می‌شود. بعد از طراحی سوالات، سوالات رمزنگاری شده و یک روز قبل از آزمون برای روسای حوزه‌های برگزاری امتحانات ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: امنیت رمزنگاری‌ها بسیار بالاست و قفل این رمزها به هیچ عنوان قابل بازگشایی نیست مگر با رمز اصلی. تکثیر سوالات در روز برگزاری امتحانات نیز در اتاق قرنطینه پس از دریافت رمز انجام می‌شود. با این سازوکار امکان لورفتن سوالات امتحانات نهایی را به صفر رسانده‌ایم. این اطمینان را به خانواده‌ها می‌دهم که به هیچ عنوان امکان لو رفتن سوالات وجود ندارد.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.