کد مطلب: ۲۸۹۳۸۸

رنگ سبز ابتدای هفته تمام نماگرها در غیاب فلزی‌ها

رنگ سبز ابتدای هفته تمام نماگرها در غیاب فلزی‌ها

در دو ساعت ابتدایی شاخص کل با صعود بیش از 400 واحدی به لطف گروه‌های کوچک‌تر بازار به ثبت رسیده است. این در حالی است که دراین رشد، جای نمادهای گروه فلزی-معدنی و نفتی خالی است.

در اولین روز هفته شاهد رشد تمام نماگرهای بازار سهام هستیم. این در حالی است که بلاتکلیفی ادامه‌دار نرخ‌گذاری محصولات فلزی در بورس کالا و همچنین اخبار ضد و نقیض از افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها سبب جاماندن نمادهای با اهمیت این گروه‌ها شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، این بین اما با انتشار اخباری مبنی بر افزایش 6.5 درصدی نرخ اوره جهانی، سبب تقویت قابل توجه نمادهای پتروشیمی از قبیل «خراسان»و «کرمانشا» شد. از سوی دیگر اما عدم رشد متانول جهانی باعث شد تا «زاگرس» در محدوده 5300 تومان نوسان منفی داشته باشد.

از این رو با توجه به عدم انتشار مثبت از سوی گروه‌های مطرح بازار، شاخص کل و شاخص هم وزن به لطف جهش قیمتی نمادهای کوچکتر گروه ساختمانی، سیمانی و خودرویی رشد کرده و سبز رنگ هستند.

در مجموع تا این لحظه شاخص کل با رشد 512 واحدی به آستانه کانال 131 هزار واحد نزدیک شده است. شاخص هم وزن اما با شتاب بیشتر در حرکت است و با جهش 245 واحدی به رقم 19 هزار و 381 واحد رسیده است.

همچنین تاکنون 772 میلیون ورقه بهادار به ارزش 218 میلیارد تومان دادوستد شده است که از این میزان 190 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در بورس اختصاص داشت.

در این بین «فخاس»، «اخابر»، «رانفور» و «همراه» بیشترین نقش را در مثبت کردن شاخص کل داشته‌اند. از سوی دیگر اما معاملات منفی «فارس» و «فملی» تا حدی از رشد بیشتر شاخص جلوگیری کرده‌اند.

در فرابورس نیز آیفکس با رشد سه واحدی به رقم 1503 واحد رسیده است. در این بازار نیز 375 میلیون ورقه بهادار به ارزش 156 میلیارد تومان دادوستد شد که از این میزان 82 میلیارد تومان به معاملات خرد سهام و حق تقدم در این بازار اختصاص داشت.

همچنین در بین نماهای فرابورسی نیز «مارون»، «خراسان» و «شپاس» مجموعا چهار واحد ایفکس را تقویت کرده اند. از سوی دیگر اما «ذوب»، «زاگرس» و «شراز» تا حدی از رش بیشتر شاخص فرابورس جلوگیری کرده‌اند.

منبع: اقتصادآنلاین

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.