کد مطلب: ۵۳۰۹۴۹

گزارش تجارت‌نیوز از یک ادعای سازمان توسعه تجارت

شرکت‌های آمریکایی در ایران فعالیت دارند؟

شرکت‌های آمریکایی در ایران فعالیت دارند؟

با وجودی که فعالان بخش خصوصی از حضور شرکت‌های آمریکایی در ایران اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند اما دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت حضور شرکت‌های آمریکایی در ایران را از طریق نمایندگی‌هایشان خبر می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز عباسعلی قصاعی، عضو هیات نمایندگان اتاق تهران در واکنش به ادعای حضور شرکت‌های آمریکایی در ایران اظهار بی‌اطلاعی کرد .

هاله حامدی‌فر دیگر عضو اتاق بازرگانی تهران در بخش صنعت با تاکید به تحریم‌ها به تجارت‌نیوز گفت: شرکت‌های آمریکایی در ایران فعالیتی ندارند. همچنین حمیدرضا صالحی عضو هیات نمایندگان اتاق تهران نیز گفت: در گذشته توافقاتی در حوزه نفت و گاز صورت گرفت اما به جهت تحریم‌های مجدد امکان حضور شرکت‌های آمریکایی فراهم نشد اما آمریکایی‌ها ممکن است از طریق شرکای اروپایی خود در ایران حضور داشته باشند.

علی نقیب از دیگر اعضای اتاق بازرگانی تهران هم ضمن اظهار بی‌اطلاعی از همکاری شرکت‌های آمریکایی با ایران در بخش صنعت به تجارت‌نیوز گفت: در کمیسیون کسب و کار اتاق تهران نیز شرکتی را در این زمینه نمی‌شناسیم.

فعالان بخش خصوصی توضیح می‌دهند پیش از این مذاکراتی در بخش‌های نفت و پتروشیمی، تجهیزات پزشکی و نیروگاهی با شرکت‌های امریکایی انجام شده بود اما به نتیجه نرسید و باید دید مذاکرات فعلی دولت‌ها چگونه پیش می‌رود؟

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فرزند تحریم

    اتفاقا مااشتباه بزرگی میکنیم که اجازه نمیدیم که امریکایی ها در تجارت ایران شریک باشند اگر فقط ۱۵درصد از شرکتهاهامون رو باکمک و همکاری امریکایی ها پیش ببریم دیگه خود امریکا هم دلش نمیاد شرکتها رو تحریم کنه

    • ناشناس

      احسن من هم موافقم ولی کو گوش شنوا

    • ناشناس

      اره دقیقا پس بگو چرا هواوی رو دلشون نیومد تحریم کنن

    • ناشناس

      فرزند تحریم آفرین . من هم همینطور اعتقاد دارم . دنیا بر اساس منافع پیش می‌ره . به طوری که مثلاً عربستان در مواقعی از قطع همکاری تجاری با آمریکا در بخشهای سیاسی گاها بهره برده و تحریم و علیه اون اقدامی نشده مثل حمله ی یازده سپتامبر . که در اون آشکارا عربستانی ها نقش زیادی داشتند

    • سید رضا

      جااااااان آفرین به این تحلیل ابکی

  • حسین

    شرکت های امریکایی اگر هم باشند هیج ضرر ی نداشته ودر بسیاری از زمینه ها به نفع ملت ایران میباشد

  • امیر

    بزرگترین مشکل امریکاییها با ما برنامه هسته ای ویا موشکی نیست
    بلکه اقتصادی است و بزرگترین دلیلی که از برجام خارج شدند هم همین بود که دیدند شرکتهای اروپایی وچینی به ایران سرازیر شدند و سر اونها بی کلاه ماند و اونها هم زدن بازی خراب کردن.

  • ناشناس

    شماهادیگه کاری کردیدکه کشورای دیگه رغبتی برای ورودبه بازارایران ندارن
    خودایرانی رغبتی نداره چه برسه خارجی

  • ناشناس

    اگر با.امریکاقرارداد.ذرست.میبستن.وکنترل
    شده.بود.بهتر.ازروس.وچین.بودوکشور.هم.به
    این.مشکلات.گرانی.نم.خورد.وزالو.صفتان
    داخلی.هم.نمیتوانستن.خون.مردم.را.بمکن.والان.بیشترین.مشکلات.اقتصاد.ما.از.داخل
    است.اصلا.ربتی.بخارج.ندارد.ولی.سو.استفاده.میکنند.ربط.میدهند.بخارج.واینها.بدتر.از
    آمریکا.هستند

  • لر

    باید اجازه بدهیم در کشور شرکت های امریکایی کار کنند ودر تجارت دخیل باشند

  • مهدی

    همه مون سرکاریم.این تحریم وجنگ لفظی وبزن وبخورو…..همه الکی فقط مامردم سرگرم کنن.خودشون اون بالاهمه باهم رفیقن یه سفره ای پهن پربرکت.براخودشون وبچه هاشون میبرن ومیخورن ومیریزن ومیپاشن.

  • شوکا

    صلح جهانی به نفع همه هست، بهتره با شرکت های برتر. دنیا قرارداد داشته باشیم.