کد مطلب: ۲۴۶۶۳۴

روابط اقتصادی ایران و قطر در مسیر درستی قرار گرفته است

روابط اقتصادی ایران و قطر در مسیر درستی قرار گرفته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط اقتصادی میان ایران و قطر در مسیر درستی قرار گرفته است و تلاش‌ها باید برای ادامه این روند صحیح به کار گرفته شود.

محمد شریعتمداری که برای شرکت درششمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قطر بامداد دوشنبه وارد فرودگاه دوحه شد، در گفت‌وگوی کوتاهی ابراز امیدواری کرد: کمیسیون مشترک اقتصادی توافق‌های دو کشور را اجرایی کند.

یه گزارش تجارت‌نیوز، ششمین نشست مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر 23 و 24 اردیبهشت ماه جاری بعد از یک وقفه 13 ساله در دوحه برگزار می‌شود.

به همین منظور بامداد یکشنبه هیاتی متشکل از 70 تن از کارشناسان، تجار و بازرگانان در بخش‌های دولتی و خصوصی جمهوری اسلامی ایران وارد پایتخت قطر شد.

هیات های کارشناسی و فنی ایرانی و قطری روز یکشنبه با تشکیل 5 کمیته در خصوص مسائل مختلف از جمله امور مربوط به گمرک، نفت، تجارت، معدن، پتروشیمی، استاندارد، صادرات و امور بانکی گفت و گو کردند. قرار است مصوبات این کمیته‌ها روز دوشنبه به امضای وزیران صنعت و تجارت دو کشور برسد.

در نشست روز یکشنبه محمدرضا فیاض مشاور بین الملل وزیر صنعت، معدن و تجارت که ریاست هیات کارشناسی ایران را در این مذاکرات بر عهده دارد، با بیان این که همکارهای اقتصادی و توسعه مناسبات بانکی کلید افزایش روابط تهران - دوحه است، افزود: ایران یک بازار هشتاد میلیونی است. تجارت، کشاورزی، نفت، گردشگری و هر آنچه که به روابط اقتصادی باز می‌گردد نیازمند ارتباطات مالی روان است لذا باید در جریان این نشست به همکاری بانک‌ها سر و شکل مناسبی داده شود

علی آهن مدیرکل اداره همکاری‌های بین المللی وزارت اقتصاد و تجارت قطر هم با بیان اینکه کشورش مایل به افزایش همکاری‌های اقتصادی با ایران است، گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های به عمل آمده میزان مبادلات تجاری با ایران در پایان سال 2018 میلادی به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

حجم مبادلات اقتصادی دو کشور در سال‌های گذشته به صورت سنتی حدود 80 میلیون دلار بوده است. این میزان در پایان سال 96 از مرز 250 میلیون دلار گذشت.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.