کد مطلب: ۲۰۴۹۴۲

روایت بانک مرکزی از ارزانی و گرانی مواد خوراکی

روایت بانک مرکزی از ارزانی و گرانی مواد خوراکی

بانک مرکزی متوسط قیمت خرده فروشی مواد خوراکی در شهر تهران را در هفته منتهی به ۲۰ بهمن ماه اعلام کرد: براساس آن قیمت ۴ گروه برنج، گوشت مرغ، قند و شکر و روغن نباتی نسبت به هفته قبل از آن ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی در هفته منتهی به ۲۰ بهمن ماه اعلام کرد که براساس آن قیمت ۴ گروه برنج، گوشت مرغ، قند و شکر، روغن نباتی نسبت به هفته قبل از آن ثابت و قیمت ۴ گروه تخم‌مرغ ۰.۴ درصد، حبوب ۰.۷ درصد، میوه‌های تازه ۱.۸ درصد و چای ۰.۱ درصد افزایش داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بر این اساس قیمت خرده‌فروشی ۳ گروه لبنیات ۰.۸ درصد، سبزی‌های تازه ۰.۷ درصد و گوشت قرمز ۰.۲ درصد در مدت مشابه کاهش داشته‌اند.

لبنیات و تخم‌مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات، قیمت پنیر پاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل ۴.۰ درصد کاهش یافت و بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود. قیمت تخم‌مرغ معادل ۰.۴ درصد افزایش داشت و شانه‌ای ۱۲۶ هزار تا ۱۷۷ هزار ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب قیمت نخود معادل ۰.۵ درصد، عدس ۲.۷ درصد و لوبیا قرمز ۰.۴ درصد افزایش یافت و بهای سایر اقلام بدون تغییر بود.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری هندوانه عرضه نمی‌شد و انگور عرضه کمی داشت.

سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد.

میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه قیمت سیب قرمر معادل ۰.۹ درصد، سیب زرد ۲.۵ درصد و انگور ۱.۷ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۲ درصد تا ۷.۱ درصد افزایش داشت.

در گروه سبزی‌های تازه قیمت سیب زمینی و سبزی‌های برگی ثابت بود. بهای کدو سبز معادل ۰.۴ درصد، پیاز ۱۱.۲ درصد و لوبیا سبز ۱.۲ درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین ۱.۹ درصد تا ۴.۹ درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند معادل ۰.۲ درصد کاهش داشت و قیمت گوشت تازه گاو و گوساله و گوشت مرغ بدون تغییر بود.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای چای خارجی معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و قیمت قند، شکر و انواع روغن نباتی ثابت بود.

منبع: ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.