کد مطلب: ۲۹۶۴۴۹

روحانی برای افتتاح چند طرح پتروشیمی وارد عسلویه شد

روحانی برای افتتاح چند طرح پتروشیمی وارد عسلویه شد

«حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران صبح روز سه‌شنبه به منظور افتتاح و بهره‌برداری از چند طرح جدید پتروشیمی، وارد عسلویه شد.

«حسن روحانی» در بدو ورود از سوی مسئولان و مقامات ارشد محلی مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، قرار است با حضور رئیس جمهور سه طرح جدید پتروشیمی شامل فاز سوم توسعه پتروشیمی پردیس، واحد متانول پتروشیمی مرجان و فاز یک توسعه پتروشیمی دماوند به طور رسمی راه اندازی شود.

با بهره‌برداری از فاز سوم پتروشیمی پردیس، این مجتمع با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون و 265 هزار تُن اوره و آمونیاک به بزرگترین تولیدکننده این محصولات در جهان تبدیل می‌شود.

این فاز شامل واحدهای جانبی از جمله دو بویلر هر کدام به ظرفیت 150 تُن در ساعت، طرح توسعه ‏آبگیر و ایجاد واحد تولید آب ‏DM‏ به ظرفیت 300 مترمکعب در ساعت است که با هزینه 502 میلیون یورو از محل درآمد فازهای نخست و دوم مجتمع پتروشیمی پردیس ایجاد شده ‏است.

طرح تولید متانول پتروشیمی مرجان با ظرفیت تولید یک میلیون و 650 هزار تُن طرح دیگری است که با حضور رئیس‎جمهور به بهره‌برداری خواهد رسید. تولید تجاری متانول از 29 مرداد امسال در این پتروشیمی آغاز شده است.

رئیس جمهور فاز نخست پتروشیمی دماوند را هم افتتاح می‌کند.

این فاز شامل نیروگاهی است با 12 توربین و واحد بخار که ظرفیت تولید هزار و 900 مگاوات برق را دارد. در کنار راه‌اندازی واحدهای تولید برق و بخار پتروشیمی دماوند، با بهره برداری از تاسیسات GIS و پست‌های انتقال برق، هم‌اکنون امکان تامین برق مورد نیاز طرح‌های به بهره‌برداری رسیده و طرح‌های در حال ساخت پتروشیمی در فاز دوم منطقه ویژه پارس هم فراهم شده است.

منبع:‌ پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.