خبر مهم:

کد مطلب: ۴۰۸۷۵۸

گفتگوی تجارت‌نیوز با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران:

واکنش وزارت صمت درباره حواشی کارت بازرگانی / صفی برای کارت بازرگانی وجود ندارد / هرکس مشکلی دارد به ما مراجعه کند

واکنش وزارت صمت درباره حواشی کارت بازرگانی / صفی برای کارت بازرگانی وجود ندارد / هرکس مشکلی دارد به ما مراجعه کند

رئیس سازمان صمت تهران می‌گوید: در کارتابل الکترونیکی سازمان صمت هیچ پرونده‌ای که به صدور کارت بازرگانی مربوط باشد، وجود ندارد و این سازمان روزانه کارت بازرگانی صادر می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اخیرا برخی تجار و تولیدکننده گلایه کردند که روند صدور و تمدید کارت‌های بازرگانی از سوی سازمان صمت کُند شده است اما رئیس سازمان صمت می‌گوید: چنانچه کسی مدعی این نکته است که در انجام فرایند اخذ کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی با چالشی مواجه نیست اما در مقابل روند کارت بازرگانی در وزارت صمت با کُندی مواجه شده باید بگوییم که این افراد تاجر نیستند.

رئیس سازمان صمت تهران در واکنش به این پرسش که آیا صدور کارت بازرگانی از سوی وزارت صمت با کُندی مواجه شده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: چنانچه کسی مدعی این نکته است که در انجام فرایند اخذ کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی با چالشی مواجه نیست اما در مقابل روند کارت بازرگانی در وزارت صمت با کُندی مواجه شده باید بگوییم که این افراد تاجر نیستند. وزارت صمت در صدور کارت‌های بازرگانی بروز است. یعنی در کارتابل الکترونیکی سازمان صمت هیچ پرونده‌ای که به صدور کارت بازرگانی مربوط باشد، وجود ندارد.

یدالله صادقی افزود: وزارت صمت روزانه کارت‌های بازرگانی را در کارتابل صادر می‌کند اما ابتدای فرایند صدور کارت بازرگانی به اتاق بازرگانی مربوط می‌شود. یعنی تجار برای اخذ کارت بازرگانی ابتدا به اتاق بازرگانی مراجعه می‌کنند و تشکیل پرونده می‌دهد. زمانی که پرونده کامل بود، رسیدگی‌های اولیه انجام و چنانچه مدارک تائید شد به طور الکترونیکی برای سازمان‌های صمت هم ارسال می‌شود.

او در ادامه اظهار کرد: سازمان صمت هم در همان لحظات اولیه مدارک را رسیدگی و چنانچه مدارک کامل باشد در همان دقایق اولیه صدور کارت درخواست دهنده را تائید می‌کنیم تا اتاق مجدد برای بازرگانان کشور کارت الکترونیکی را حاضر کند.

صدور کارت بازرگانی کمتر از 3 روز

صادقی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا فرایند صدور کارت از سوی وزارت صمت از سه روز هم کمتر است یا خیر؟ پاسخ داد: قطعا صدور کارت بازرگانی روزانه و معطلی آن کمتر از سه روز است. در صدور کارت بازرگانی، اتاق بازرگانی مهمترین وظیفه را دارد. تشکیل پرونده، اخذ مدارک و مستندات، تطبیق مستندات با اصل مدارک که این‌ها مقدمات کار است. ارزیابی صحت یا عدم صحت درخواست دهنده کارت و رتبه‌بندی تجاری تمام کنترل اولیه را اتاق بازرگانی انجام می‌دهد تمام این مدارک که کامل باشد برای ما نیز ارسال می‌شود. سازمان صمت هم این مدارک را روزانه بررسی می‌کند.

هیچ تجاری در صف انتظار نیست

صادقی با اشاره به تعداد کارت‌های در صف انتظار گفت: در کارتابل ما درخواست صدور کارت بازرگانی در صف انتظار وجود ندارد. ممکن است یک تاجری بنا به دلایلی به طور استثنا مشکل خاصی داشته باشد و بخواهد این موضوع را به کل سیستم تعمیم دهد. به عنوان مثل روزانه 100 درخواست دهنده اطلاعاتشان در کارتابل ما قرار می‌گیرد که ما هم 95 عدد از این کارت‌های بازرگانی را صادر می‌کنیم.

او در ادامه اظهار کرد: ممکن است از میان 100 درخواست دهنده پنج نفر از افراد بنا به دلایلی اعتراض داشته باشند؛ این در حالی است که ما براساس آمارهای ورودی و خروجی اظهار نظر می‌کنیم. پرونده‌هایی را هم که دچار مشکل باشد را به افراد درخواست دهنده اطلاع‌رسانی می‌کنیم تا ایرادات کشف شود. از این‌رو روند صدور کارت بازرگانی هم از سمت سازمان صمت و هم از سوی اتاق بازرگانی روند طبیعی و نرمالی دارد.

صادقی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه کسی در زمینه صدور یا تمدید کارت بازرگانی مشکلی داشته باشد به سازمان صمت تهران حضورا مراجعه کند و این سازمان آمادگی پیگیری مسائل متقاضیان را دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    کلا کذبه من با 30سا ل سابقه کارتم رو نمیتونم تمدید کنم چه برسه به اونی که بخوادکارت بگیره میگن برو اخرین مدرک تحصیلی تاجر 70 ساله رو بیارین