کد مطلب: ۲۹۴۶۴۸

روزهای ناخوش جهان

روزهای ناخوش جهان

نرخ بهره در آرژانتین به 60 درصد رسید.

نرخ بهره در آرژانتین به 60 درصد رسید. این روزنامه در صفحه اول خود، با اعلام این خبر، گزارشی در این باره منتشر کرد. طبق این گزارش، بانک مرکزی آرژانتین، نرخ بهره خود را به 60 درصد افزایش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، به این ترتیب، آرژانتین بالاترین نرخ بهره را در جهان، از آن خود کرد. آنطور که گفته شده، این اقدام تلاشی برای متوقف کردن سقوط شدید ارزش پزو، پول ملی آرژانتین صورت گرفته است.

این کشور، یکی از بالاترین نرخ‌های تورم را در جهان دارد و مائوریسیو ماکری، رییس‌جمهوری آرژانتین در تلاش است تا بازارهای کشور را آرام کرده و قدرت خرید مردم را افزایش دهد. بانک مرکزی آرژانتین در بیانیه‌ای اعلام کرد که نرخ بهره فعلی و خطر تاثیر بیشتر آن بر تورم را به دقت دنبال می‌کند.

نیویورک تایمز:

اوضاع در شهر کمنیتس آلمان بحرانی است. به گزارش این روزنامه، پس از قتل مرد ۳۵ سال‌های در کمنیتس که گفته می‌شود به دست دو خارجی صورت گرفته، این شهر صحنه چندین تظاهرات راست‌گرایان افراطی و درگیری‌های شدید آنها و چپ‌گرایان بوده است. اکنون مسوولان دولتی و سیاستمداران آلمانی در پی گفت‌وگو با شهروندان کمنیتس و آرام کردن اوضاع در این شهر هستند.

همچنین گفته شده که دامنه درگیری‌های خارجی استیزانه کمنیتس به شهرهای دیگر نیز گسترش یافت. در شهر ویسمار، یک مهاجر از سوی راست‌گرایان افراطی مورد اهانت شدید قرار گرفت و به ضرب زنجیر مجروح و روانه بیمارستان شد.

به گفته نیویورک تایمز، هزاران نفر در دو شهر برلین و مونستر علیه خشونت و خارجی استیزی دست به تظاهرات زدند. شمار تظاهرکنندگان در برلین 5 هزار نفر و در مونستر 2 هزار نفر گزارش شده است.

وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه در صفحه اول خود، گزارشی از حواشی سخنرانی ترامپ در ایندیانا منتشر کرد. به گزارش وال‌استریت ژورنال، مراسم سخنرانی رییس‌جمهوری امریکا به علت اعتراض‌های مردمی مختل شد. آنطور که گفته شده، دونالد ترامپ برای یک سخنرانی در جمع طرفدارانش در ایالت ایندیانا حاضر شده بود.

در حالی که او در انتقاد از وضع تجارت خارجی امریکا بود، یک زن معترض با سر و صدای سخنرانی ترامپ را مختل کرد. رییس‌جمهوری امریکا سعی می‌کرد آرامش خود را حفظ کند اما با حرکت نامناسب اشاره کرد فرد معترض را از محل سخنرانی بیرون کنند.

پس از اخراج آن زن اما اعتراض‌‌های او همچنان ادامه داشت و برای حدود 2 دقیقه سخنرانی ترامپ متوقف شد. هرچند که ترامپ تاکید داشت وانمود کند که اتفاق مهمی نیفتاده اما در روز بعد، اکثر رسانه‌های امریکایی در صفحه اول خود، به این ماجرا پرداخته بودند.

منبع: تعادل

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.