خبر مهم:

کد مطلب: ۶۳۳۴۵۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روسیه ارزهای دیجیتال را هک می‌کند؟/ تهدید بازارها با احتمال حمله سایبری روسیه به جریان رمزارزها

روسیه ارزهای دیجیتال را هک می‌کند؟/ تهدید بازارها با احتمال حمله سایبری روسیه به جریان رمزارزها

در پی حمله روسیه به اوکراین و به‌تبع آن وضع تحریم‌های سنگین علیه کشور مهاجم، برخی کارشناسان، ارزهای دیجیتال را آخرین ابزار ولادیمیر پوتین برای حذف‌نشدن از بازار تجارت جهانی می‌دانند. با این حال کمیل طیبی، کارشناس اقتصاد بین‌الملل، اعتقاد دارد که اتفاقا روسیه برای مقابله با تحریم‌ها حمله سایبری به جریان رمزارزها را دنبال می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارزهای دیجیتال حالا آخرین ابزار روسیه برای نجات از یک عزلت تاریخی شناخته می‌شوند. تحریم‌های سخت علیه روسیه هر روز شکل تازه‌ای می‌‌گیرند و رفته‌رفته روس‌ها خود را در حال حذف از بازارهای جهانی می‌بینند. این امر باعث شده تا برخی کارشناسان از احتمال هک‌شدن و حمله سایبری روسیه به جریان ارزهای دیجیتال سخن به میان آورند.

یک اقتصاددان حوزه بین‌الملل به تجارت‌نیوز گفت: با توسعه اقتصاد دیجیتال، حالا بحث‌هایی در مورد استفاده از رمزارزها در تجارت جهانی مطرح می‌شود. با حمله روسیه به اوکراین نیز این بحث شکل جدی‌تری به خود گرفت.

کمیل طیبی با اشاره به ماینرهایی که در روسیه و اوکراین فعال هستند، اظهار کرد: با آغاز جنگ روسیه و اوکراین فعالیت این ماینرها تحت‌الشعاع قرار گرفت. از این رو، هفته گذشته شاهد سقوط دسته‌جمعی و سنگین ارزهای دیجیتال بودیم.

او درباره تاثیر سقوط رمزارزها بر بازارهای مختلف و صنایع توضیح داد: این امر شاید تاثیر مستقیمی روی صنایع استراتژیک و پایه نداشته باشد. اما اثر آن روی بازارهای مالی را نمی‌توان انکار کرد. به تبع این اتفاق صنایع مختلف نیز در قیمت‌گذاری و تولید دستخوش تحول می‌شوند. بنابراین سقوط رمزارزها را هم باید تهدیدی جدی برای بازار کالاها و صنایع دانست که ایران نیز از آن متاثر می‌شود.

تاثیر حمله به ارزهای دیجیتال بر صنایع ایران

وی درباره تاثیر این اتفاقات بر صنایع ایران نیز عنوان کرد: ما حتی اگر سیاست انزوا را در پیش بگیریم از اثرات بروز جنگ‌هایی به این وسعت در امان نمی‌مانیم. قبل از آغاز جنگ، رسانه‌ها مذاکرات وین را در یک قدمی توافق می‌دیدند، اما حالا احیای برجام هم تحت تاثیر جنگ روسیه و اوکراین قرار دارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان با یادآوری سابقه نفوذ هکرهای روسی به شرکت‌های اپل، گوگل، آمازون و حتی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، تحریم روسیه را تهدیدی جدی برای حمله سایبری به بازار ارزهای دیجیتال خواند.

طیبی این احتمال را داد که روسیه از این قدرت سایبری برای تخریب جریان رمزارزها استفاده کند. طوری‌که با هک‌کردن ارزهای دیجیتال ، بخش‌های مالی و به‌تبع آن بازار کالا و صنایع را تحت تاثیر قرار دهد و تجارت جهان را با چالشی جدید مواجه سازد.

برای مطالعه بیشتر خبر استفاده از رمزارزها در تجارت را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.