کد مطلب: ۵۰۷۸۶۶

روش ۳ مرحله‌ای برای سود کردن در بازار ریزشی!

روش ۳ مرحله‌ای برای سود کردن در بازار ریزشی!

در این مطلب روشی ۳ مرحله‌ای آشنا می‌شوید که با رعایت اصول مدیریت سرمایه و همچنین کسب اطلاعات لازم در تابلوخوانی می‌توان در بازار ریزشی معامله‌هایی را آغاز کرد که با سود بسته شوند.

اگر هم‌اکنون وضعیت سبد شما در بورس مناسب نیست و در بورس ضرر کرده‌اید، این مطلب برای شما نوشته شده است. در ادامه با روشی ۳ مرحله‌ای آشنا می‌شویم که با رعایت اصول مدیریت سرمایه و همچنین کسب اطلاعات لازم در تابلوخوانی می‌توان در بازار ریزشی معامله‌هایی را آغاز کرد که با سود بسته شوند.

علی مدنی و حسین همتی، ناجیانی از جنس مردم

23werfd 1

دو نفر از معامله‌گران موفق کشور، پس از راه‌اندازی سایت چرتکه، با ارائه یک دوره آموزش تابلوخوانی رایگان توانستند نظر بیشتر از ۳/۱ میلیون بازدیدکننده را در کمتر از یک سال به محتوای رایگان خود جلب کنند. حسین همتی و علی مدنی اولین کسانی بودند که توانستند با ارائه راهکارهای جدید معامله‌گری با شناسایی خریداران درشت، در ریزش شهریور ۹۹، افراد بسیار زیادی را در اوج نا امیدی به سود برسانند.

در ادامه با روشی که توسط آن‌ها معرفی شد آشنا می شویم.

در بازار منفی نمی‌توان سود کرد!

در ابتدا اجازه دهید ذهنیت خود را تغییر دهیم، هیچ‌وقت تحلیل گران ادعا نمی‌کنند که در تمام معاملات خود سود می‌کنند، معامله‌گران موفق در معاملات خود ضرر می‌کنند، سود هم می‌کنند، ولی سود معاملات موفق آنها، بسیار بیشتر از ضرر آنها می‌باشد. همچنین در هر بازاری، حتی منفی‌ترین بازارها، سهامی وجود دارند که صف خرید برای آنها تشکیل شده است و هیچ زمانی تمام سهام بازار بورس صف فروش نبوده‌اند. ما تصمیم داریم که در این مقاله، سهام مستعد رشد را در بازارهای ریزشی شناسایی کنیم.

برای سود گرفتن در بازار ریزشی چه پیش‌نیازهایی لازم دارم؟

مهم‌ترین نکته برای سود گرفتن از تابلوی سهام در بورس، آموزش تابلوخوانی است. کسانی در این روش موفق عمل می‌کنند که به تابلوخوانی مسلط هستند. در واقع برای یادگیری تابلوخوانی لازم است از آموزشی استفاده شود که نکات را به صورت ساده و خلاصه گفته باشد. دوره تابلوخوانی ۱۰ قسمتی محمدحسین همتی از آکادمی چرتکه، تاکنون پربازدیدترین دوره تابلوخوانی کشور با بیشتر از ۱ میلیون بازدید بوده است.

روش ۳ مرحله‌ای برای سود کردن در بازار ریزشی

برای سود گرفتن از تابلوی سهم در بورس روش های متعددی وجود دارد. یکی از روش هایی که قبلا توسط علی مدنی در آکادمی چرتکه به نتیجه رسیده است، خرید سهام مستعد رشد در بازار متعادل یا منفی در ۳ گام زیر بوده است.

مرحله اول: قلاب

باتوجه به اینکه حدود ۷۰۰ سهم در بازار بورس وجود دارد و ما نمی‌توانیم همه آنها را بررسی کنیم، در ابتدا باید سهم‌هایی را در دیده‌بان (واچ لیست) خود قرار دهیم و آنها را تحت نظر بگیریم. بدین منظور، باید از یک "قلاب" استفاده کنیم تا سهام مستعد رشد را به ما نشان دهد. برای این کار می‌توان از فیلترهای بورسی سایت چرتکه استفاده کرد. فیلترهایی نظیر خرید گروهی، حجم مشکوک و فیلتر سهم‌هایی که ورود پول هوشمند داشته‌اند به همراه راهکار استفاده توضیح داده شده‌اند. همچنین یکی از قلاب‌هایی که بشدت از آن نتیجه گرفته‌ایم، لیست سهامی است که در بازه خاصی، مثلا ۵ روز گذشته، قدرت دست خریداران بوده است ولی قیمت پایانی تغییر چشم‌گیری نداشته است.

همچنین اگر از فیلتر پول هوشمند استفاده می‌کنیم، بهتر است نسبت به سهامی حساسیت نشان دهیم که قیمت پایانی آنها در چند روز اخیر تغییر محسوسی نداشته است و یا حداقل در روزی که پول هوشمند وارد سهم شده است، قیمت پایانی سهم حوالی صفر تابلو یا منفی باشد.

مرحله دوم: کنترل پارامتر

از بین سهامی که در واچ لیست خود قرار داده‌ایم، زمانی که بازار بورس شروع به فعالیت کرد، آن هایی که ۳ شرط زیر را دارند، از نظر پارامترهای مهم بررسی می‌کنیم:

شرط اول: روند ارزش معاملات سهم در ۳ روز گذشته صعودی باشد

شرط دوم: سهم به هیچ عنوان صف خرید نباشد و در حال حاضر ترجیحا حوالی صفر تابلو یا منفی باشد

شرط سوم: اندازه سهم کوچک باشد، یعنی ارزش بازار آن از ۵۰ میلیارد تومان بیشتر نباشد.

پس از محقق شدن ۳ شرط بالا، می‌بایست چند پارامتر مهم را بررسی کنیم. در ابتدا "نسبت خریدار به فروشنده" را در تایم بازار مد نظر قرار می‌دهیم. برای درک بهتر، فرض کنید نماد X در ابتدای بازار، قدرت خریدار به فروشنده ۰٫۶ دارد. زمانی که این نسبت به صورت لحظه‌ای روند صعودی آغاز کرد و مثلا از ۰٫۶ تا مقدار ۱ رسید، یک "جهش" یا اصطلاحا "جامپینگ" در قدرت خریداران اتفاق افتاده است. شرط اول محقق شد. در صورتی که روند ورود و خروج پول حقیقی از سهم نیز، صعودی شد، یعنی حتی از منفی ۲ میلیارد تومان به صفر میل کرد، سهم آماده ورود است. طبق بررسی دوماهه آکادمی بورس چرتکه که از طریق ۲۳ معامله از ۳ آبان تا ۲۳ دی صورت گرفت، نرخ برنده شدن و رسیدن به حد سود ۶۹٫۱% بوده است، یعنی از هر ده معامله تقریبا هفت معامله به حد سود خورده است.

مرحله سوم: خروج به موقع

ما برای خروج به موقع از سهم، همانند استراتژی ورود عمل می کنیم. زمانی که سهم در منفی معامله شد و قدرت دست فروشندگان بود، ۹۰% پول خود را سیو سود کنید و فقط با ده درصد باقیمانده با سهم بمانید.

بهترین ابزار برای بررسی لحظه‌ای قدرت خریداران و ورود و خروج پول

یکی از بهترین ابزارها استفاده از افزونه "وسهام" است که روی مرورگر شما نصب می شود و صفحه نماد را برای شما تکمیل می‌کند. نمایش "لحظه‌ای" قدرت خریداران، سرانه خرید و سرانه فروش حقیقی‌ها، و ورود و خروج پول بخشی از قابلیت‌های این افزونه رایگان است.

در تصویر زیر نمونه‌ای از تغییراتی که افزونه بر مرورگر شما اعمال می‌کند، نشان داده شده است.

5trfc 1

۳ نکته مهم برای معامله کردن در بازارهای ریزشی

  1. فقط حق داریم با قسمتی از سرمایه خود در بازار منفی معامله کنیم. معمولا در بازار منفی، نهایتا تا ۱۵ درصد کل سرمایه خود را به معامله کردن در بورس اختصاص می دهیم.
  2. در بازار منفی حتما می‌بایست حد ضرر قیمتی و زمانی تعیین کنیم. حدضرر یعنی از نظر قیمتی، مثلا سهمی را ۱۰۰۰ تومان خریداری می کنیم و تعیین می‌کنیم حدضرر ما ۹۵۰ تومان باشد، یعنی به محض رسیدن قیمت سهم به این نقطه، سهم را بفروشیم. حد ضرر زمانی نیز، بدین معناست که مثلا تصمیم می‌گیریم بیش از ۴ روز معاملاتی با سهم نمانیم و چه در سود باشیم چه در ضرر، از سهم خارج شویم.
  3. میانگین کم کردن در بازار نزولی اشتباه است. یکی از کارهایی که در معاملات خود در بازار منفی به هیچ عنوان نباید انجام شود، آن است که زمانی که به حد ضرر رسیدیم، نباید مجددا سهم بخریم تا میانگین قیمت خرید کم شود. یادتان باشد که با این روش ۳ مرحله‌ای، تعداد سهام بسیار زیادی را می‌توان پیدا کرد و به هیچ عنوان نیازی نیست به سهم خاصی تعصب نشان دهیم و شکست را قبول نکنیم.

7y6trfd 1

زمانی بهترین نتیجه را می‌گیریم که تحلیل تکنیکال، تابلوخوانی، پرایس اکشن را در کنار هم قرار دهیم. همچنین بدیهی است که آموزش امواج الیوت در کنار این روش‌ها، قدرت شما را چند برابر خواهد کرد.

نویسنده: علی مدنی

*تجارت‌نیوز مسئولیتی در برابر صحت مطالب تبلیغاتی ندارد و راستی‌آزمایی محتوای تبلیغ بر عهده مخاطب می‌باشد*

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • محسن

    ته مونده پولتونو(البته اگه چیزی تهش مونده)ببرید دودستی تقدیم این آقایون تو سایت چرتکه کنید تا لااقل ضرر اونا توی بورس جبران بشه و بلکه سود کنن
    بیل فروشی به جویندگان طلا

  • ناشناس

    اتفاقا عالیجناب بهترین کار در بازار منفی از کف میانگین کم کردن است ..سهم گرانش خریده طرف سهم کف هم بخرد میانگین به سور میرسد زود تر

  • رستم سیستان

    در بازار یکسال منفی تیم ضعیف بورس باید یک سال تعطیل میشد نه اینکه یکی گفت پالایش بخر یکی گفت شاخص 1600نوسان داره مارو فریب دادن روباه مکار آهن قراضه سه هزاری می‌خریدم میزاشتم الان 15هزار شده صد میلیون سرمایم شد پنجاه تومان

  • ناشناس

    دوتا دلقک

  • ناشناس

    احسن عالی بودمننون ولی افسوس که 60 درصدپولم رفته

  • ناشناس

    با تشکر از راهنمایی شما اساتید محترم ولی مستحضر هستید که بازار بورس ایران به هیچ عنوان تحلیل پذیر نیست و بر اساس دستور مقامات بالا و پایین میره.

    • علی مدنی

      سلام و وقت بخیر دوست عزیز!
      خیر به این صورت نیست، در مواقعی تحلیل کار سختی میشود و این به معنای تحلیل پذیر نبودن نیست

  • Ahmadi

    من خودم ۱سال بیشتره با آقای همتی آشنا هستم و دنبالشون میکنم واقعا کارشون حرف نداره ممنون ازشون

  • مهیرا

    خیلی خوبن، عالی هستن، من که خیلی چیزها ازشون یاد گرفتم

  • mahdi

    سلام پکیج فوق حرفه ای استاد همتی رو به هیچ عنوان از دست ندهید

  • محمد رستم پور

    آقای همتی عزیز خیلی عالی تدریس میکنن، خیلی خیلی از ایشون ممنونم.
    نکته خیلی مهم اینه که استاد عالی دارید اما تلاش خودتون برای یادگیری به اندازه مدرس عالی مهمه. دست از تلاش برندارید…?