خبر مهم:

کد مطلب: ۴۷۰۲۱۱

روش‌های مهاجرت به آلمان

روش‌های مهاجرت به آلمان

برای مهاجرت به آلمان روش‌های متنوعی وجود دارد. طبق قوانین مهاجرتی آلمان کلیه شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، می‌بایست به منظور تحصیل، زندگی و کار در آلمان برای اخذ ویزا اقدام نمایند.

آلمان اقتصاد اول اروپا و پنجمین اقتصاد قدرتمند جهان است. این کشور از لحاظ صنعت و تکنولوژی همواره در بین 5 کشور برتر جهان قرار دارد. از سوی دیگر آلمان از بالاترین استانداردهای زندگی، پایین‌ترین نرخ بیکاری در اروپا، بهترین امکانات اجتماعی و رفاهی برخوردار است.

علاوه بر مزایای ذکر شده امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر آلمان به صورت رایگان و تعدد موقعیت‌های شغلی ایده‌ال همراه با بالاترین میزان سرانه درآمد فردی در اروپا، آلمان را به یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهن برای مهاجرت تبدیل نموده است. تا جایی‌که در حال حاضر تعداد مهاجرین آلمان از کلیه کشورهای اروپایی بیشتر است.

برای مهاجرت به آلمان روش‌های متنوعی وجود دارد. طبق قوانین مهاجرتی آلمان کلیه شهروندان کشورهایی که عضو اتحادیه اروپا نیستند، می‌بایست به منظور تحصیل، زندگی و کار در آلمان برای اخذ ویزا اقدام نمایند. به طور کلی انواع روش‌های رایج برای مهاجرت به آلمان به شرح ذیل می‌باشد.

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

طبیعتا برای مهاجرت به آلمان از طریق هر یک از روش‌های فوق (به استثنا پناهندگی) ارائه مدارک مورد نیاز و انجام مراحل قانونی الزامی خواهد بود. شاید بتوان گفت تنها مدرک مشترکی که بین کلیه روش‌های مهاجرتی مورد نیاز است اثبات تمکن مالی افراد متقاضی می‌باشد البته علاوه بر تمکن مالی موارد دیگری نیز وجو دارند که تاثیرات به‌سزایی در روند مهاجرتی افراد به آلمان خواهند داشت. به طور کلی برای مهاجرت به آلمان فراهم نمودن شرایط ذیل از اهمیت فراوانی برخوردار است.

اثبات تمکن مالی

متقاضیان مهاجرت به آلمان با توجه به روش مورد نظر می‌بایست اثبات نمایند توانایی پرداخت هزینه‌های زندگی خود در آلمان را دارند. حتی اگر شما قصد مهاجرت کاری به آلمان را دارید، باید اثبات نمایید توانایی پرداخت هزینه‌های اولیه زندگی در آلمان را تا قبل از دریافت حقوق دارید.

بیمه درمانی

مسلما بدون دریافت بیمه درمانی اجازه مهاجرت به آلمان را نخواهید داشت. از این رو تهیه بیمه درمانی قبل از مهاجر به آلمان الزامی خواهد بود. لازم به ذکر است، مدت و هزینه بیمه درمانی مورد نیاز بسته به روش مهاجرتی مورد نظر افرد متفاوت خواهد بود.

یادگیری زبان آلمانی

دانش زبان آلمانی برای برخی از روش‌های مهاجرت به آلمان ضروری است و برای برخی از روش‌ها نظیر تحصیل الزامی نخواهد بود. ولی از آنجا که برقراری ارتباط با افراد جامعه برای انجام امور روزمره و اشتعال به یکی از نیازهای اساسی بشر در جهان امروز تبدیل شده است، تسلط به زبان آلمانی برای افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در این کشو را دارند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در ادامه به 3 روش مهاجرت به آلمان که از متقاضیان فراوانی برخوردار می‌باشند بیشتر آشنا خواهیم شد.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

با توجه به نظام رایگان آموزشی در آلمان و امکان تحصیل در دانشگاه‌های معتبر به همراه استفاده از امکانات آموزشی ایده‌ال هر ساله افرادی بسیاری برای تحصیل در آلمان اقدام می‌نمایند. از سوی دیگر اجازه کار حین تحصیل و امکان اخذ اقامت دائم این کشور پس از اتمام دوره تحصیلی باعث گردیده مهاجرت تحصیلی به آلمان از طرفداران فراوانی برخوردار باشد.

مهاجرت کاری به آلمان

ویزای کار آلمان به 2 روش job offer (پیشنهاد کار از کارفرما) و job seeker (جستجوی کار) ارائه می‌گردد، از جمله شرایطی که شانس گرفتن ویزای کاری آلمان را بالا می‌برند، می‌توان به داشتن سن مناسب (۴۰ سال به پایین)، سابقه کاری خوب و بیمه، مدارک فنی و حرفه‌ای، مدرک زبان آلمانی B1 و بالاتر و مدرک زبان آیلتس یا تافل اشاره کرد. بسیاری از شرکت‌ها و کارخانه‌های معتبر در کشور آلمان نیاز مبرم به نیروهای متخصص خارجی به خصوص نیروی جوان دارند و حتی نکته مثبت این نوع از ویزااین است که در اکثر موارد افراد متقاضی می‌توانند شغلی متناسب با رشته تحصیلی خود بیابند و سپس برای اخذ اقامت کشور آلمان اقدام نمایند.

مهاجرت از طریق ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج قطعا به عنوان یکی از کم‌هزینه‌ترین و بهترین روش‌های مهاجرت و اخذ اقامت دائم آلمان محسوب می‌شود. طبق قوانین مهاجرتی کشور آلمان در صورتی‌که اتباع سایر کشورهای جهان با یک تبعه آلمانی یا فردی که دارای اقامت دائم آلمان است ازدواج نمایند، می‌توانند پس از طی نمودن مراحل قانونی اقامت دائم و تابعیت آلمان را دریافت نمایند.

بهترین روش مهاجرت به آلمان

هر کدام از روش‌های مهاجرتی آلمان دارای مزایا و معایب خاص خود خواهد بود، از سوی دیگر با توجه به شرایط و اهداف متفاوت متقاضیان مهاجرت به آلمان با یکدیگر قطعا نمی‌توان 1 یا 2 روش مهاجرتی را به عنوان بهترین روش مهاجرت به آلمان نام برد.

ولی بر اساس تجربه سالیان گذشته، و درصد بالای موفقیت افراد، می‌توان 2 روش مهاجرت تحصیلی و مهاجرت کاری به آلمان را به عنوان پرطرفدارترین روش‌های مهاجرتی آلمان نام برد. از سوی دیگر بدترین و خطرناک‌ترین روش مهاجرتی آلمان نیز پناهندگی است.

مجموعه آریاناپارس به عنوان تنها دارنده مجوزهای لازم از وزارت علوم، فناوری و تحقیقات جهت اعزام دانشجو به خارج از کشور و همچنین وزارت کار و رفاه اجتماعی برای اعزام نیروی کار به خارج از کشور، با استفاده از تیم مهاجرتی متخصص شامل مشاورین و کارشناسان ذبده با سال‌ها تجربه درخشان در انجام کلیه امور مهاجرتی و ارائه صدها پرونده موفق به سفارتخانه‌های مختلف، بهترین گزینه برای ارائه مشاوره و کلیه خدمات مهاجرتی به شما عزیزان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • متین

    من یه ایده استارت آپ دارم و قصد مهاجرت دارم می خواستم بدونم مجموعه شما چه خدماتی می تونه به من بده برای اینکه تو این شرایط کرونا بتونم مهاجرت کنم؟