کد مطلب: ۴۴۱۷۴۶

سکه به زیر ۶٫۵ میلیون تومان برگشت / روند آینده چگونه خواهد بود؟

سکه به زیر ۶٫۵ میلیون تومان برگشت / روند آینده چگونه خواهد بود؟

در سومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی اولین کاهش قیمتی خود را در سال جاری تجربه کرد و به زیر سطح ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند قیمت سکه چگونه است؟ آیا نوسانات این بازار موقت است و در ادامه چه آینده‌ای برای آن پیش‌بینی می‌شود؟

در این مورد دنیای اقتصاد آخرین وضعیت بازار را این گونه شرح داده است: در سومین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی اولین کاهش قیمتی خود را در سال جاری تجربه کرد و به زیر سطح ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی رفت. سکه که در دو روز ابتدایی هفته رویه افزایشی داشت و دو روز قبل به بالاترین قیمت تاریخی خود رسیده بود، روز دوشنبه را آرام تر آغاز کرد و در نهایت ساعت ۳ بعدازظهر روی عدد ۶ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان قرار گرفت؛ این قیمت ۵۰ هزار تومان کمتر از روز یکشنبه بود.

افت قیمتی سکه در شرایطی رقم خورد که بهای طلای جهانی در آغازین ساعات فعالیت بازارهای جهانی رویه افزایشی را در پیش گرفته و در مقطعی به نزدیکی محدوده هزار و ۶۴۰ دلاری نیز رسیده بود. افت قیمتی سکه در چنین شرایطی که طلا در جاده افزایشی قرار داشت و پیش‌بینی تحلیلگران نیز مبنی بر ادامه رشد طلا بود، نشان از اهمیت متغیری دیگری برای معامله‌گران بازار سکه داشت و آن متغیر نامی ندارد جز «دلار».

در واقع یکی از مهم‌ترین دلایلی که منجر به افت قیمت سکه در شرایط افزایش اونس شد، توقف روند افزایشی دلار در بازار داخلی بود.

دیروز شاخص ارزی در ابتدای روز رفتار افزایشی از خود نشان نداد و سعی کرد خود را بالای محدوده ۱۶ هزار و ۴۰۰ تومانی تثبیت کند؛ با این حال، هر چقدر از ابتدای روز فاصله گرفتیم، شاخص ارزی رویه نزولی در پیش گرفت و حدود ساعت۳ بعدازظهر روی عدد ۱۶ هزار و ۳۷۵ تومان قرار گرفت که ۶۵ تومان کمتر از روز دوم هفته بود.

ریسک‌گریزها در پناه طلا

درباره وضیت بازار جهانی طلا نیز دنیای اقتصاد نوشته است: اونس جهانی در بازگشایی هفتگی موفق عمل کرد و ساعت ۱۶ دوشنبه ضمن افزایش ۲۰ دلاری (۲/ ۱ درصدی) به قیمت ۱۶۳۸ دلار معامله شد. بازار جهانی معاملات این هفته را در سایه تعطیلات چین و هند آغاز کرد. با وجود این، طلا مطابق انتظار معامله‌گران قیمت‌های بالاتری را ثبت کرد. حتی تقویت شاخص دلار هم نتوانست از رشد احتیاطی طلا جلوگیری کند.

دیروز افت پوند در پی نگرانی از ابتلای نخست‌وزیر این کشور به کرونا منجر به تقویت شاخص دلار شد. کاهش نرخ مرگ‌ومیر در کشورهایی اروپایی، خاصه فرانسه و ایتالیا، هم به حدی نبود که مانع رشد طلا شود. به نظر می‌رسد طلا بیش از هر عامل دیگری همچنان به آمار ضعیف بازار کار آمریکا و از سوی دیگر بسته‌های حمایتی بانک‌های مرکزی امید بسته است. طلا در این هفته صورت‌جلسه مذاکرات فدرال رزرو را که چهارشنبه منتشر می‌شود، زیر ذره‌بین دارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.